سوادآموزی باید همراه با آموزش مهارت های عمومی باشد

حبیبی گفت: سوادآموزی باید همراه با آموزش مهارت های عمومی در شهرها و روستا باشد تا نقش سواد در زندگی فرد مشهود باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (شنبه ۴ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما باید بکوشیم باسوادی کارساز داشته باشیم سوادآموزی باید همراه با آموزش مهارت های عمومی در شهرها و روستا باشد تا نقش سواد در زندگی فرد مشهود باشد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: بسته های تشویقی بسیار موثر در سوادآموزی است برای نمونه اگر در زندان ها کسی سواد بیاموزد، امتیازی برای وی لحاظ شود و این بسته های تشویقی و گره زدن سواد با مهارت قطع یقین موجب می شود ما سریع تر میزان باسوادی را به افق آن که ۱۰۰ درصد است برسانیم.

 

وی عنوان کرد: دستگاه های متولی، فرماندارن و بخشداران در این خصوص همکاری کنند و کمک های لازم را در این حوزه داشته باشند و امیدواریم با اهتمامی که وجود دارد بی سوادی در استان ریشه کن شود.

 

حبیبی در خصوص آسیب های اجتماعی اظهار کرد: تربیت باید مکمل آموزش باشد و رویکرد ما در آموزش و پرورش باید پرورش افراد باشد و نباید صرف سوادآموزی باشد و اینگونه جامعه ای ایمن خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: چنانچه دانش آموزان و فرزندان ما خوب تربیت شوند و تربیت سالمی داشته باشند جامعه آینده از هر گزند و آسیبی در امان خواهد بود و این امر اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: البته انجام این کار سنگین بوده و یک طرفه نیست و نمی توان فقط از آموزش و پرورش توقع داشت و والدین هم مسئولیت دارند و کار سنگین است و همه باید در کنار هم این امر را انجام دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: شرایط امروز متفاوت با گذشته بوده و قابل قیاس با گذشته نیست و فضای مجازی شرایط را سخت کرده و مسئولیت را برای همه ما سنگین تر کرده و باید دقت بیشتری داشته باشیم بنابراین خانواده ها هم به شدت آسیب پذیر شده اند.

 

حبیبی اعلام کرد: فرهنک ما دینی و اسلامی است و میزان هجمه هم به این فرهنگ دینی زیاد شده و این امر کار ما را سخت کرده است و همه باید در مسیر مقابله با آسیب های اجتماعی کمک کنند و باید به صورت جدی معلم، مدیر، مسئولان و دستگاه ها احساس تکلیف کنند.   

 

وی تأکید کرد: توجه به نماز در مجموعه دانش آموزی و مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و معلمان پای کار آیند و این مهم به طور جدی دنبال شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: بازی های رایانه ای بزرگترین آسیب اجتماعی است و اداره کل فرهنگ و ارشاد و نیروی انتظامی باید وارد میدان شده و باید جایگزینی برای اینها داشته باشیم.  

 

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در بسته تحولی تاب آوری آموزش و پرورش لازم است موضوع مواد مخدر در اولویت دیده شود و اگرچه خشم موضوعی پرخطر است ولی پیش زمینه بسیاری از آسیب ها سیگار و اعتیاد است.

 

«علی رحمانی» افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قالب طرح یاری گران با آموزش و پرورش تفاهم نامه دارد و در خصوص بسته های تحولی هم ما آماده همکاری هستیم و لازم است در آموزش ها قدرت نه گفتن را در آسیب ها به یک اصل تبدیل کنیم.

 

وی یادآور شد: موضوع بعدی آموزش اولیا است و بسیاری از اولیا در خصوص فرزندان اطلاعات لازم را ندارند به طوری که طبق نظرسنجی ها و پژوهش ها اولیا پنج سال بعد متوجه می شوند فرزندشان دچار اعتیاد شدند.

 

کد خبر 1130428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha