آستان قدس باید به علم، دانش و پژوهش توجه ویژه‌ ای داشته باشد

رحمتی گفت:در مجموعه آستان قدس رضوی که همه آن متعلق به حضرت رضا(ع) است، باید به علم و دانش و پژوهش توجه ویژه‌ای داشت، با نگاه بلند تولیت آستان‌ قدس رضوی، این مهم در سند سیاست‌های کلان این آستان مقدس نیز مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مالک رحمتی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از برجسته‌ترین القاب حضرت رضا(ع) «عالم آل محمد(ع)» است، در مجموعه آستان قدس رضوی که همه آن متعلق به حضرت رضا(ع) است، باید به علم و دانش و پژوهش توجه ویژه‌ای داشت، با نگاه بلند تولیت آستان‌ قدس رضوی، این مهم در سند سیاست‌های کلان این آستان مقدس نیز مدنظر قرار گرفته است.

 

قائم ‌مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: مسئولیت این حوزه در آستان قدس رضوی برعهده سازمان علمی و فرهنگی است، یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های این سازمان این است که حضرت رضا(ع) را برپایه صفت والای ایشان، یعنی «عالم آل محمد(ع)»، بیش از گذشته در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

 

وی به یکی دیگر از مأموریت‌های ویژه سازمان علمی و فرهنگی نیز اشاره و اظهار کرد: امروزه دشمنان با راه‌انداختن جنگ نرم، بدون وقفه، به‌دنبال ایجاد شبهات فکری و هرج‌ومرج در ذهن جوانان عزیز ما هستند؛ برهمین‌اساس، توجه به نیازهای فکری نسل جوان و ارائه پاسخ لازم و مناسب به جوانان یک موضوع مهم و اساسی است.

 

رحمتی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، با بسیج تمامی ظرفیت‌های آستان با نگاه تحولی و برنامه‌ریزی دقیق، به‌صورت جدی برای ترویج سبک زندگی رضوی و رفع شبهات فکری نوجوانان و جوانان ورود پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم نقش مؤثری در این عرصه ایفا کنیم.

 

قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی کیفیت نمایشگاه برپاشده را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این نمایشگاه، مراکز علمی این آستان مقدس، ازجمله بنیاد فرهنگی رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سازمان کتابخانه‌ها، آثار علمی و پژوهشی بسیار اثرگذار و فاخری را به‌نمایش گذاشته‌اند که از کیفیت علمی بالایی برخوردارند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران، پژوهشگران و کارکنان این حوزه، افزود: انتظار این است که کارهای علمی، فرهنگی و پژوهشی در مجموعه آستان قدس رضوی، همواره، هم ازلحاظ کمّی و هم ازنظر کیفی، رو به رشد و تعالی باشند.

کد خبر 1130438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha