تدارک دانشگاه فرهنگیان کرمان برای بزرگداشت شهید سلیمانی| از اردوی راهیان نور مقاومت تا همایش ها و جشنواره ها

حجت الاسلام توان گفت: سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان امسال برنامه راهیان نور را در دو بخش اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب و دانشجو معلمان را به زیارت قبر شهید سلیمانی تعریف کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام عباس توان، شنبه(۴ دی) در نشست خبری گفت: اردوهای راهیان نور مقاومت به همت سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان به  میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

 

 

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان ادامه داد: سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان امسال برنامه راهیان نور را در دو بخش اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب و دانشجویان معلم به زیارت قبر شهید سلیمانی تعریف کرده است. 

 

 


وی با اشاره به اینکه بازه زمانی اردوهای راهیان نور مقاومت ۵  تا ۱۱ دی ماه و بازه دوم  از ایام دهه فجر تا عید نوروز تعریف شده است؛ بازدید از روستای قنات ملک، زادگاه شهید سلیمانی و یادمان شهدا روستاهای گُنجان شهرستان رابر و خانوک شهرستان زرند را هم جزو برنامه های فرهنگی این اردوها عنوان کرد.

 

 


حجت الاسلام توان تصریح کرد: امروز از اقشار و تیپ های مختلف در گلزار شهدای کرمان بر سر مزار سردار سلیمانی می آیند و مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را به عنوان یک مکتب و راه معرفی کردند و سپهبد شهید سلیمانی عصاره انقلاب اسلامی  و یک شاخص در عصر حاضر است و با توجه به محبوبیتی که سردار سلیمانی در دل های مردم دارند باید از این فرصت استفاده و سردار سلیمانی را به عنوان یک الگو معرفی کنیم.

 

 

وی معرفی مکتب سلیمانی را خدمت به اسلام و انقلاب دانست و با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تربیتی است که در راستای معرفی شهید سلیمانی اقدامات مهمی انجام خواهد داد؛ اعلام کرد: همایش ملی بررسی آموزه های تربیتی مکتب شهید سلیمانی ویژه فرهنگیان در ۱۲ دی ماه برگزار می شود.

 

 

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان افزود: تاکنون ۱۰۰ عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و مقالات برتر در مجله «اسلام و پژوهش های تربیتی» مؤسسه امام خمینی(ره) و مجله «پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی» وابسته به دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) چاپ می شود.

 


رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان اظهار کرد: حدود ۲۰۰ دانشجو معلم از سراسر کشور در این همایش شرکت می کنند؛ ضمن اینکه جشنواره بزرگ تولیدات رسانه ای و ترویجی معلمان سلیمانی تمدن ساز با موضوع شهید سلیمانی نمونه تحقق یافته گام دوم انقلاب ویژه دانشجو معلمان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود. 

 


 

کد خبر 1130444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha