استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در حوزه سوادآموزی

بیدخام گفت: ما در استان قزوین ۳۰۳ تشکل مردم نهاد داریم که می توانیم از ظرفیت اینها در حوزه سوادآموزی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مریم بیدخام» در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (شنبه ۴ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در استان قزوین ۳۰۳ تشکل مردم نهاد داریم که در استان فعالیت می کنند و می توانیم از ظرفیت اینها در حوزه سوادآموزی استفاده کنیم.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: در محلات ما بسیاری از برنامه ها اجرا می شود و قشر عمده افراد بی سواد کسانی هستند که حاضر نیستند در کلاس مدارس شرکت کنند بنابراین می شود محله محور کار را پیگیری کرد.

 

در ادامه معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: سوادآموزی از ثمرات انقلاب اسلامی، میراث ماندگار امام خمینی (ره) و مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و بخشی از نظام تعلیم و تربیت کشور است که به توسعه سطح سواد جامعه و گسترش فرهنگ اسلامی در بین بزرگسالان بی سواد و کم سواد جامعه می پردازد.

 

«کبری جعفربگلو» افزود: افراد هر جامعه بخش مهمی از توان و ظرفیت جامعه برای پیشبرد اهداف آن هستند و نمی توان از سوادآموزی آنها چشم پوشی کرد، شورای پشتیبانی استان اصلی ترین مرجع راهبری و نظارت بر اجرای ریشه کنی بی سوادی است.

 

وی اعلام کرد: جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی استان هر سه ماه یکبار برگزار می شود و در شهرستان ها، فرمانداران در این خصوص مسئولیت دارند.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: امسال طرح بسته تحولی سواداموزی کارساز را پیش بینی کردیم و در این بسته تحولی مهارت های مورد نیاز زندگی افراد مدنظر است تا در زندگی افراد کاربرد داشته باشد.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر نرخ باسوادی در سنین ۱۵ سال و بالاتر ۹۱ درصد و در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال بیش از ۹۹درصد است و قزوین از استان های باسواد کشور محسوب می شود.

 

کد خبر 1130449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha