۲۳۱ مترطومار نظام اداری در فهرست اسناد رضوی افزوده شد

خانی زاده گفت: ۲۳۱ متر طومار نظام اداری استان قدس رضوی در فهرست مرکز اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی خانی‌زاده» امروز شنبه (۴ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به فهرست شدن 7 طومار 33 متری دیگر، مجموع طومار نظام اداری آستان قدس رضوی را 225 سند عنوان کرد.

 

مسئول امور طبقه بندی اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیان کرد: طومارها اسنادی به هم چسبیده از گزارشات روزنانه آستان قدس رضوی هستند و هر طومار بیان کننده عملکرد یک ماهه نظام اداری این مجموعه بوده است.


وی 6 عدد از اسناد طوماری فهرست شده را متعلق به سال 1274 دوره ناصرالدین شاه قاجار و متولی باشی میرزا محمدحسین عضدالملک الحسینی در آستان قدس رضوی دانست و هفتمین طومار را متعلق به سال 1280 برشمرد.


خانی زاده طومارهای موجود درآرشیو مدیریت اسناد و مطبوعات را حاوی اطلاعات بسیار مفیدی درخصوص هزینه‌های صورت گرفته در حرم و اماکن متبرکه عنوان کرد که به صورت گزارش روزانه، ماهانه و سالیانه تنظیم شده‌اند.


مسئول امور طبقه بندی اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: این گزارش‌ها هر روز به صورت جداگانه نوشته و در پایان هر ماه اوراق با سریش به هم چسبانده شده و به صورت طومار درآمده‌اند.


وی همچنین اطلاعات این طومارها را حاوی اسامی کارکنان و تعداد آنها که در اماکن مختلف مشغول به خدمت بوده‌اند و نیز مراحل اداری طی شده که به تایید متولی وقت رسیده بیان کرد که به خط سیاق نوشته و پس از تایید و مهر کارکنان دفتری به تایید متولی وقت آستانه رسیده است.

کد خبر 1130530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha