نمایشگاه حریم سوخته روایتگر مصائب حضرت زهرا (س) است 

یونس میجانی گفت: نمایشگاه حریم سوخته از اواسط دهه اول فاطمیه در فضای بیرونی مسجد امام علی (ع) با بیش از ۱۸ غرفه راه اندازی شده که به مصائب حضرت زهرا (س) می پردازد.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: نمایشگاه حریم سوخته از اواسط دهه اول فاطمیه در فضای بیرونی مسجد امام علی (ع) با بیش از ۱۸ غرفه راه اندازی شده که به مصائب حضرت زهرا (س) می پردازد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: برای برپایی این نمایشگاه بیش از ۱۲ روز زمان صرف شد و بچه های مسجد در تلاشی شبانه روزی اقدام به راه اندازی آن کردند.

وی بیان کرد: در ورودی نمایشگاه حریم سوخته، کوچه های بنی هاشم و وقایع تلخ سیلی خوردن حضرت زهرا (س) به تصویر کشیده شده است.

میجانی ابراز کرد: غرفه دوم معرفی آن حضرت است که به القاب ایشان اختصاص داده شده و غرفه بعدی نیز واقعه غدیر نمایش داده شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ادامه داد: غرفه های باغ فدک، سقیفه، خانه حضرت علی (ع)، تشیع پیکر مطهر حضرت زهرا (س)، بیت الاحزان، نخلستان کوفه، چاه و قبرستان بقیع از دیگر بخش های این نمایشگاه هستند و سعی شده این وقایع به تصویر کشیده شود.

وی اظهار کرد: در امتداد این نمایشگاه دیوار و درب منزل حضرت زهرا (س) به شکل نمادین ساخته شده است و در این فضا با هنرمندی بچه مسجدی های کانون امام علی (ع) تعزیه اجرا می شود.

میجانی با بیان این مطلب که علاوه بر این غرفه ها، ۲ غرفه دیگر نیز طراحی شده است، اضافه کرد: یکی از این غرفه ها به تمثال شهید سلیمانی و تصاویری از حادثه تروریستی شهادت سردار دلها اختصاص یافته و غرفه دیگر نیز به مزار پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید پور جعفری اختصاص دارد که به شکل نمادین در این غرفه قرار داده شده اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت عنوان کرد: برای سبک زندگی مهدوی یکی از غرفه های نمایشگاه حریم سوخته، غرفه خیمه امام زمان (عج) است.

وی بیان کرد: ساعات بازدید از این نمایشگاه عصر ها از ۱۶ تا ۱۹ شب است و برای پذیرایی از بازدید کنندگان نیز موکب راه اندازی شده است.

میجانی با یادآوری وجود روحیه همدلی و تعامل بین کانون امام علی (ع) با پایگاه های مقاومت بسیج مسجد، ابراز کرد: نمایشگاه حریم سوخته به همت کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) و با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج امام علی (ع) و ریحانه النبی در ایام فاطمیه برپا شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت یادآور شد: بیش از ۳۰ نفر از بچه مسجدی ها در برپایی این نمایشگاه، مشارکت داشتند.

وی تاکید کرد: هدف از برپایی نمایشگاه حریم سوخته، زنده نگه داشتن ایام فاطمیه، پاسداشت مقام حضرت فاطمه زهرا (س)، ترویج فرهنگ فاطمی و بیان گوشه هایی از زندگانی ائمه معصومین (ع) است.

میجانی در خاتمه عنوان کرد: روزانه افراد زیادی برای بازدید از نمایشگاه به مسجد امام علی (ع) مراجعه می کنند که در بین آنها، بیشترین بازدید از سوی مدارس انجام می شود.

کد خبر 1130544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha