اقتدار امروز کشور نتیجه اعتماد رهبر معظم انقلاب و بها دادن به جوانان و مردم است

حجت الاسلام محسن قمی گفت: کشوری که در برهه ای از زمان در خرید سیم خاردار با مشکل مواجه بود، امروز به یک قدرت موشکی تبدیل شده است و این اقتدار، نتیجه اعتماد رهبر معظم انقلاب و بها دادن به جوانان و مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۴ دی ماه، حجت الاسلام «محسن قمی» در یازدهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت در جیرفت ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: یادمان ولایت جیرفت آیینی جریان‌ ساز و حائز اهمیت است.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: حامل سلام رهبر معظم انقلاب به تمامی مردم جیرفت و تمامی اقشار این شهرستان به ویژه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران هستم.

وی با بیان این مطلب که امتحان، از سنت‌های الهی است و انسان در طول زندگی خود در معرض آزمون قرار دارد، اظهار کرد: پیامبران الهی برای رسیدن به مقام نبوت از امتحانات بسیار سخت، سربلند بیرون آمدند.

حجت الاسلام قمی موفقیت در آزمون های الهی را لازمه کسب مقام‌های معنوی دانست و خاطرنشان کرد: افزون بر چهل سال پیش، طلبه جوانی به جیرفت تبعید شد که پیش از آن ۶ بار به زندان افتاده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: با سربلندی ایشان در امتحانات، خداوند مسیرش را به ‌گونه‌ای قرار داد که چهار ماه پس از تبعید در جیرفت به عضویت شورای انقلاب فرهنگی با حکم بنیانگذار انقلاب منصوب شد و سه سال بعد به عنوان رئیس جمهوی اسلامی و یازده سال بعد به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران انتخاب شد.

وی بیان کرد: این طلبه در طول این دوران و تعالی، ساده زیستی خود را حفظ کرد و سفره‌اش رنگین‌تر نشد.

حجت الاسلام قمی تاکید کرد: تکلیف اسلامی هیچگاه از دوش انسان ساقط نمی‌شود و جوانان انقلاب اسلامی بدانند که باید سازنده تاریخ باشند.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از این جوانان است، جوانان صنعت هسته‌ای با معدل سنی ۲۶ سال و نخبگان صنعت موشکی نمونه دیگری از جوانان انقلابی هستند.

وی عنوان کرد: کشوری که در برهه ای از زمان در خرید سیم خاردار با مشکل مواجه بود، امروز به یک قدرت موشکی تبدیل شده است و این اقتدار، نتیجه اعتماد رهبر معظم انقلاب و بها دادن به جوانان و مردم است.

حجت الاسلام قمی اضافه کرد: تشکیل حشدالشعبی در عراق با اعتماد به مردم و نسل جوان نمونه ای از الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سیاست اعتماد به نسل جوان سبب شده در عرصه های گوناگون نظیر نانوتکنولوژی، سلولهای بنیادی، صنعت دفاعی و هسته ای سرآمد باشیم.

وی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور را نظریه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: ایمان و اعتماد به خدا و تکیه به الله توأم با اعتماد به مردم از جمله ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب است که گره بسیاری از مشکلات را می‌گشاید.

حجت الاسلام قمی خاطرنشان کرد: در کنار جشنواره سراسری یادمان ولایت، کمیته‌های پژوهشی، تحقیقاتی با استفاده از جوانان و دانشگاهیان تشکیل شود، ظرفیت های جیرفت احصاء و در مسیر شکوفایی قرار بگیرد.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خاتمه عنوان کرد: امور باید کاملا مردمی پیش برده شود و مردم در حوزه شکوفایی ظرفیت های کشاورزی، دانشگاهی و‌ گردشگری بیش از پیش فعال باشند.

کد خبر 1130545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha