زیرگذر افسران تا دهه فجر افتتاح شود/ شورا چشم انتظار لایحه بودجه ۱۴۰۱

 با اشاره به ضرورت شتاب بخشیدن به پروژه های شهر مرکز استان گفت :‌مدیران شهرداری تلاش مضاعفی داشته باشند تا زیر گذر افسران در دهه فجر به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «صفرعلی پاین محلی» شامگاه امروز در سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان خطاب به مدیران شهرداری گرگان گفت: باید به وعده ها و قول های خود به مردم متعهد باشیم و در تکمیل پروژه  تلاش بیشتری کنیم.

 

رئیس شورای شهر گرگان افزود: متاسفانه 2 موضوع عبور خطوط فیبر نوری از محل احداث ساخت زیر گذر افسران و کمبود سیمان در بازار روند ساخت این پروژه مهم شهر را به تاخیر انداخته است که با حل این موارد، سرعت ساخت زیر گذر شتاب می گیرد.

 

وی همچنین خطاب به مدیران شهرداری گرگان گفت: برای اینکه بتوانیم یک بودجه موثر  برای شهر تصویب کنیم باید لایحه بودجه شهر برای سال آینده هر چه سریعتر در صحن مطرح شود.

 

ناصر گرزین، عضو شورای گرگان نیز گفت: برای تحقق توسعه در گرگان باید یک بودجه سبک و کارا  ترسیم کنیم تا بتوانیم برای درآمدها و بودجه شهر، برنامه های عملیاتی و سرمایه گذاری خوبی برای گرگان پیش بینی کنیم.

 

وی افزود: اگر شهرداری ارسال لایحه بودجه را با تاخیر انجام دهد زمینه بالانس بودجه و تصویب آن با چالش روبرو می شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر گرگان نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: در برنامه ریزی های شهری باید توازن و تعادل در اختصاص بودجه به مناطق مختلف شهر  لحاظ شود یعنی همانطور که برای مناطق مرفه و بالای شهر  امکانات و پروژه های سرمایه گذاری در نظر می گیریم برای مناطق حاشیه شهر هم باید این موارد گنجانده شود.
 

سیدمیثم حسینی ادامه داد: ‌شهر گرگان با مشکلات فرهنگی متعددی روبرو است که یکی از آنها به بحث نامگذاری معابر و خیابان های شهر است.

 

وی گفت: با گذشت بیش از 4 دهه از انقلاب به جای آنکه معابر شهر به نام شهدا مزین باشد در برخی از گوشه و کنار شهر، نام کوچه ها به اسامی افراد وابسته به نظام طاغوت و ساواک است که باید هر چه سریعتر این اسامی تغییر کند.


 حسینی خطاب به مدیران شهرداری گرگان افزود: برای افزایش کارایی خانه های فرهنگ گرگان باید نحوه انتخاب و چینش مدیران این مراکز تغییر کند و افراد شایسته تر و توانمندتری در راس کار قرار بگیرند.


 

در این جلسه لایحه ای در خصوص انتقال زباله های شهر گرگان مطرح شد که به تصویب رسید.

 

بر اساس مفاد این لایحه مقرر شد تا سالانه 308 میلیون تن زباله تولید شهروندان گرگان با پرداخت 73 میلیارد ریال از محل سایت دپو موقت به سایت  تفکیک پسماند منتقل شود.

 

در این جلسه لایحه مربوط به اساسنامه باشگاه فرهنگی ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان مطرح شد. که به سبب برخی از انتقادات اعضای شورای شهر مقرر شد این موارد در جلسه آتی هییت رییسه مطرح شود.
 

لایحه مربوط به تفریغ و بیلان بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در سال 1397 و 1398 در صحن علنی مطرح شد که به سبب فقدان نظریه حسابداران رسمی، بررسی آن به آینده موکول شد.


در این جلسه لایحه مربوط به اصلاح عنوان ردیف اعتباری شهرداری در خصوص پل های مکانیزه شهر و لایحه مربوط به فروش املاک شهرداری گرگان در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی  که در حال حاضر در تصرف شهروندان است مطرح و مقرر شد این املاک به نرخ 7 درصد قیمت روز واگذار شود.

 

در این جلسه از مجموع 9 لایحه مطروحه 4 لایحه به رای گذاشته شد و مابقی لوایح برای بررسی بیشتر به جلسات آینده موکول شد.

 

 

کد خبر 1130578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha