برخی از صنایع قزوین در زمینه قاچاق سوخت ورود کرده اند

اعلایی گفت: برخی از صنایع این استان در زمینه قاچاق سوخت ورود کرده اند که باید برخوردهای لازم در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «محمد مهدی اعلایی» در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین بیان کرد: قاچاق از موضوعات و چالش های اساسی کشور است و توسعه قاچاق به معنای ترور اقتصاد سالم و آسیب زدن به تولید، اشتغال و گردش مناسب مالی در کشور است.

 

استاندار قزوین افزود: توسعه قاچاق ایجاد یک ظرفیتی برای آسیب ‌دیدن فضاهای مثبت در کشور است و جریان پول های کثیف را ایجاد می کند.

 

وی عنوان کرد: برخورد با قاچاق یکی از اولویت های اقتصادی است و دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی نقش ویژه ای دارند و باید با جدیت تمام در این زمینه ورود کنند.

 

اعلایی اضافه کرد: نباید جلسات تنها به صرف برگزاری محدود شود چرا که تولیدکنندگان و اقتصاد کشور با چالش های زیادی در حوزه قاچاق روبه‌ رو است و نباید به راحتی از موضوع قاچاق عبور کرد.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر با افت ارزش پول کشورهای همسایه روبه رو هستیم که با این موضوع ظرفیت های قاچاق از کشورهای همسایه افزایش پیدا می کند و باید در این زمینه هم حساسیت لازم را به خرج داد.

 

استاندار قزوین گفت: به موضوعات قاچاق نباید فقط نگاه استانی داشته باشیم و باید ظرفیت ملی قزوین هم در این زمینه لحاظ شود.

 

وی بابیان اینکه متأسفانه بسیاری از کالاهای قاچاق به صورت رسمی در کشور انجام می شود، افزود: برخی از صنایع این استان در زمینه قاچاق سوخت ورود کرده اند که باید برخوردهای لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

اعلایی بر لزوم استفاده از روش های هوشمند در حمل و نقل جاده ای تاکید کرد و یادآور شد: باید از روش های سنتی و موازی کاری دستگاه ها در این خصوص جلوگیری شود.

 

کد خبر 1130625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha