پایبندی به پروتکل های بهداشتی ضروری است

جمالیان گفت: پایبندی به پروتکل های بهداشتی ضروری است.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به وضعیت استان مرکزی از نظر شیوع کرونا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در حال حاضر با تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و همدلی و همراهی مردم خوب و فهیم استان در وضعیت خوبی به سر می بریم ولی سویه جدید کرونا نگران کننده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، افزود: در حال حاضر شاهد جولان سویه اُمیکرون در سراسر جهان هستیم و این سویه می تواند به یک تهدید تبدیل شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگرچه تاکنون سوش اُمیکرون کم خطر بوده، اما گذر زمان و گردش بیشتر این سویه، می تواند آن را خطرآفرین کند پس باید همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشیم.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همانطور که پیش بینی شد سوش اُمیکرون در کشور وارد و شناسایی شد و بی تردید به زودی در استان مرکزی نیز شناسایی و انتشار خواهد یافت.

 

جمالیان اضافه کرد: تجربه ی ۲ سال اخیر نشان داده است که هر ویروسی در ابتدای شیوع از لحاظ بیماری شدت زیادی ندارد اما گذر زمان و گردش بیشتر می تواند منجر به افزایش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن شود که این امر در خصوص سوش اُمیکرون نیز صدق می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ادامه داد: اگر چه تاکنون میزان بستری و مرگ و میر ناشی از سوش اُمیکرون کم بوده است اما در آینده هیچ گونه تضمینی برای ادامه این رویه وجود نخواهد داشت.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه احتمال دارد همانند سوش های قبلی که ابتدا با درگیری خفیف آغاز شدند به مرور باعث فوت بسیاری از هموطنان شود، اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمع ها و دوره همی ها راه های مقابله با این ویروس است و امیدواریم در این راستا شاهد همدلی و همراهی مردم در حفظ سلامت خود و خانواده شان باشیم.

 

بدون فوتی و شناسایی ۱۳مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۱۳مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند، گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۵ هزار و ۹۶۵نفر رسیده است.

 

جمالیان با بیان اینکه از تعداد ۱۳مورد جدید در استان ۵نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند، اضافه کرد: ۸ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ساعت گذشته مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان همان ۲ هزار و ۹۸۸نفر می باشد.

کد خبر 1130662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha