کتابخانه تخصصی امیرالمومنین (ع) در قزوین راه اندازی می شود

سلیمانی از تأسیس کتابخانه تخصصی امیرالمومنین (ع) در قزوین خبر داد و گفت: تمامی علاقمندان می توانند از طریق اهداء منابع خود که به نحوی مرتبط با زندگی امیرمومنان (ع) است در این کار خیر سهیم شوند.

«حمید سلیمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: بر اساس اعلام رئیس مرکز آمار ایران در جریان طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار، مشخص شد که استان قزوین جزو سه استان برتر کشور در زمینه مطالعه است.

 

دبیر طرح کتابخانه تخصصی امیرالمومنین علی (ع) در قزوین ادامه داد: با وجود این برتری در سرانه مطالعه و پیشینه مذهبی و تاریخی قزوین به عنوان یکی از کانون های مهم تشیع و درخواست محققان و اهل علم این دیار کهن، ضرورت بود با محوریت بنیاد بین المللی غدیر، برای شناسایی هر چه بیشتر ابعاد زندگانی امیرالمومنین (ع) به جامعه امروز، تمامی منابع و کتاب های مرتبط به شکل متمرکز گردآوری و در دسترس مشتاقان قرار بگیرد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به این  امر این اتفاق مبارک صورت گرفته تا با همت همه همشهریان کتابخانه تخصصی امیرالمومنین (ع) را در قزوین داشته باشیم.

 

سلیمانی اعلام کرد: تمامی علاقمندان می توانند از طریق اهداء منابع خود که به نحوی مرتبط با زندگی امیرمومنان (ع) است در این کار خیر سهیم شوند.

 

وی توضیح داد: این منابع می تواند شامل کتاب، نرم افزار، پایان نامه، آثار هنری و دیگر موارد مرتبط باشد، همچنین عزیزان می توانند با اهدای کمک های مالی، در خرید و تأمین کتاب های مورد نیاز مشارکت کنند.

 

دبیر طرح کتابخانه تخصصی امیرالمومنین علی (ع) در قزوین تصریح کرد: تمامی همشهریان عاشق حضرت علی (ع) می توانند از طریق تماس با شماره تلفن های 09123827476  و 09309124995 و یا مراجعه به دفتر بنیاد بین المللی غدیر استان، در این خیر کثیر یاری گر ما باشند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: همانگونه که در گذشته بزرگانی همچون علامه امینی، شیخ آقابزرگ طهرانی و دیگر مدافعان حریم ولایت برای تالیف آثار مهم خود باید با دشواری به کتابخانه های مختلف مراجعه می کردند، هم اکنون هم بسیاری از اهل تحقیق به واسطه عدم دسترسی منابع و یا پراکندگی آنها، متحمل زحمات زیادی می شوند، به علاوه نسل جوان و جویای حقیقت امروز هم که در معرض هجمه های فراوان رسانه های ضد تشیع عبری عربی است، نیازمند کتابخانه ای است که با مراجعه به آن بتواند به راحتی به پاسخ شبهات وهابیت و سلفیت در امر امامت دست یابد.

 

سلیمانی خاطر نشان کرد: در واقع با راه اندازی این کتابخانه تخصصی و توسعه آن در فضای مجازی و با دعوت از کارشناسان خبره، درصدد تقویت بنیه اعتقادی مخاطبین در زمینه امامت و ولایت هستیم.

 

وی یادآور شد: بنابراین از همه دلسوزان و اهل مطالعه دعوت می کنیم با حمایت های خود ما را در این  گام مهم که موجب رضایت امیرمومنان و سربلندی استان قزوین خواهد بود،  یاری کنند.

 

کد خبر 1130663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha