کارگاه مطالعاتی«مقدمه‌ای بر مد شناسی» برپا می‌شود

سعید رضوی فقیه کارگاه مطالعاتی مقدمه‌ای بر مد شناسی را در آکادمی علوم انسانی «درنگ» برگزار می‌کند.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه،آکادمی علوم انسانی درنگ، کارگاه مطالعاتی «مقدمه‌ای بر مد شناسی» را با تدریس سعید رضوی فقیه، عضو سابق هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه تبریز در روزهای ۱۶، ۲۳، ۳۰ دی و ۷ بهمن ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ برگزار می‌کند.

 

در معرفی این کارگاه آمده است: «مد چنانکه از نامش پیداست با مدرنیته پیوند دارد بنابرین می توان گفت همانگونه که ما گریزی از رویارویی با تجدد و شناخت آن و تعیین نسبت و جایگاه خود با آن نداریم، باید مد را نیز بشناسیم و نسبت و جایگاه خود را با آن تعیین کنیم. مد از یک سو به زمان شتاب می‌دهد و سرعت چرخه تغییر را در همه جوامع تندتر می‌کند و از سوی دیگر در همه نقاط جهان و در همه ابعاد زندگی ما خود را گسترده است بنابرین می‌توان گفت ما امروز گرفتار هژمونی مد شده‌ایم.

 

در دوره آموزشی حاضر ضمن آشنایی با تاریخ پیدایش مد و عرصه‌های نفوذ و تاثیرگذاری‌اش، با تکیه بر کتاب درآمدی کوتاه به مد تالیف ربکا آرنولد، به چهار مسئله بنیادین به عنوان کلیدهای ورود به مدشناسی می‌پردازیم: اول، نسبت مد با هنر و خلاقیت؛ دوم، نسبت مد با صنعت و تجارت؛ سوم، نسبت مد با اخلاق؛ و چهارم، نسبت مد با جهانی شدن. با تامل در باب پرسمان‌های یاد شده زمینه مطالعات دقیق‌تر در باب نسبت انسان و جامعه مدرن با پدیده مد فراهم خواهد شد

کد خبر 1130693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha