سیر فوتی های کرونا در ایران در آذرماه روند کاهشی داشت

دهقانی گفت: در آذرماه، علیرغم ثبت ۹۸ هزار نفر بیمار جدید کرونا در کشور، ۲۲۹ هزار بیمار بهبود یافته و در نتیجه میزان بهبودی بیش از ۲ و سه دهم برابر شیوع بیماری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد دهقانی»، امروز (یکشنبه 5 دی) با اشاره به روند ادامه روند کاهشی بیماری کرونا و فوتی ها در آذرماه به خبرنگاران گفت: اطلاعات سامانه «نماگرکووید-19» نشان می دهد که آمار بیماران جدید کشور از 367 هزار نفر در مهر، به 232 هزار نفر در آبان و به 98 هزار نفر در آذر کاهش یافته و جمعیت مبتلا تا آخر آذر به بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر رسیده است.

رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) افزود: میزان کل بیماران جدید در دنیا از 14 میلیون و 128 هزار نفر در آبان به 18 میلیون و 729 هزار نفر در آذر افزایش یافته و میزان کل بیماران کرونا در جهان تا آخر آذر به بیش از  276 میلیون و 568 هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: روند کاهشی میزان متوسط رشد روزانه بیماری کشور همچنان ادامه دارد و ایران با این کاهش میزان متوسط رشد روزانه بیماری در میان کشورهای همزمان از جایگاه ششم در آبان به انتهای لیست این کشورها در آذر رسیده است.

دهقانی اعلام کرد: ایران در میان کل کشورهای دنیا از نظر متوسط رشد روزانه بیماری در شهریور جایگاه 6، در مهر جایگاه 10، آبان جایگاه 17 و در آذر به جایگاه 29 تنزل یافته است.

رئیس ISC ادامه داد: آمار فوتی ایران در مهر 6 هزار و 737 نفر بود که در آبان به چهار هزار و  28 نفر و در آذر به 2 هزار و 211 نفر کاهش یافته است و تا پایان آذر، کل جمعیت فوتی کشور به 131 هزار و 167 نفر رسیده و در میان کشورهای همزمان در جایگاه ششم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ایران در میان کل کشورهای دنیا از نظر متوسط نرخ رشد فوتی در مهر در جایگاه 11 بود که در آبان به جایگاه 16 و در آذر به جایگاه 27 تنزل یافته است و با نسبت فوتی به بیمار 2 و 25 صدم  درصد در جایگاه 15 دنیا از نظر کشندگی قرار دارد که  به معنای این است که در ایران به ازای هر 10 هزار بیمار 225 فوتی وجود داشته است.

دهقانی عنوان کرد: در آذرماه، علیرغم ثبت 98 هزار نفر بیمار جدید کرونا در کشور، 229 هزار بیمار بهبود یافته و در نتیجه میزان بهبودی بیش از 2 و سه دهم برابر شیوع بیماری است و از نظر شاخص نسبت آمار درصد بهبودی به بیماری، ایران با 233 درصد در جایگاه دوم کشورهای دنیا قرار دارد و به عبارت دیگر در این ماه به ازای هر 100 بیمار جدید 233 بیمار بهبود یافته است.

وی افزود: روند کاهشی نرخ متوسط رشد روزانه کرونا در ایران از مرداد با  83 صدم درصد شروع شده و در شهریور به 52 صدم درصد، مهر  22 صدم درصد، آبان 14 صدم درصد و آذر  6 صدم درصد یعنی کمترین میزان ممکن در طول سال گذشته رسیده و ایران از این نظر در انتهای کشورهای همزمان قرار گرفته است.

دهقانی با اشاره به میزان فوتی های کرونا در ایران گفت: روند افزایشی میزان فوتی ایران از اردیبهشت سال 1400 آغاز شده و آمار فوتی کشور در خرداد از اسپانیا و سپس در مرداد از آلمان و در مهر از فرانسه بیشتر شده و شیب روند فوتی از آبان کاهش یافته و این روند در آذر نیز ادامه یافته است.

وی تاکید کرد: آمار فوتی ایران از شهریور روند کاهشی داشته است به طوری که در شهریور با 16 هزار و 153 نفر به 6 هزار و  737 نفر در مهر و چهار هزار و 28 نفر در آبان و به نصف این میزان یعنی 2 هزار و 211 نفر در آذر کاهش یافته است.

کد خبر 1130732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha