صنایع بزرگ و کارگاه های خُرد نباید وابسته به سایر کشورها باشد

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: صنایع بزرگ و کارگاه های خُرد از عوامل اصلی ایجاد اشتغال به شمار می رود اما این حوزه ها نباید دستخوش آسیبی همچون وابستگی به سایر کشورها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد رضا حسین نژاد» صبح امروز یک شنبه در پنجمین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان بر هدف دار بودن اشتغال تأکید کرد و گفت: هیچ اشتغالی با سلامتی، ایمنی و محیط زیست نباید تضاد داشته باشد و باید در دستور کار پیوست تمام موضوعات حوزه اقتصاد قرار گیرد.

 

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تمام نقاط ضعف و قوت حوزه اشتغال باید شناسایی شده تا در گام های بعدی از به وجود آمدن آسیب های احتمالی جلوگیری کرد، اظهارکرد: راه رسیدن به خودکفایی اشتغال، استفاده از پتانسیل و ظرفیت های استان به ویژه در حوزه کشاورزی است.

 

وی با تاکید بر اینکه تحول اشتغال و افزایش ظرفیت های اقتصادی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، بیان کرد: باید هوشمندانه محصولات را تولید کرد به نحوی که وابستگی به بیگانگان به حداقل برسد لذا برای جلوگیری از این کار راهنمایی و مشاوره از سوی بدنه حاکمیت ضروریست زیرا روند فوق موضوع اشتغال را دچار تزلزل می کند.

 

حسین نژاد با تأکید بر اینکه صنایع بزرگ و کارگاه های خُرد از عوامل اصلی ایجاد اشتغال به شمار می رود، افزود: اما این حوزه ها نباید دستخوش آسیبی همچون وابستگی به سایر کشورها قرار گیرد.

 

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به تکلیف قانونی بانک‌های استان در هزینه کرد ۵۰ درصد منابع خود در استان تلاش می‌کنیم این مصوبه اجرایی شود تا شاهد رشد و تحول اقتصادی در استان باشیم.

 

 

 

کد خبر 1130735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha