مشارکت ۴۰ مسجد و هیئت در برگزاری اجتماع فاطمی بهارستان/اختصاص هزینه اطعام به محرومان

اجتماع فاطمی در میدان بهارستان تهران امسال با مشارکت نزدیک به ۴۰ مسجد و هیئت‌ مذهبی برگزار می‌شود؛ اختصاص هزینه اطعام سوگواران به توزیع بسته‌های ارزاق میان نیازمندان و توزیع ۱۰ هزار ماسک رایگان میان عزاداران از برنامه‌های جانبی این اجتماع است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: زمانی که قرار شد سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شبیه به عاشورای حسینی برگزار شود، اولین گروهی که برای تحقق این موضوع، آستین های همت را بالا زدند، اهالی مساجد منطقه 12 شهر تهران بودند.

 

مسجد هدایت در این زمینه پرچم دار شد و امسال برای شانزدهمین سال پیاپی اجتماع فاطمی در میدان بهارستان البته برگزار می شود.

 

اجتماعی که از یک مسجد در یک میدان برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین «علی ریخته گر زاده تهرانی» با بیان اینکه ستاد اجتماع فاطمی در میدان بهارستان از اواسط دهه هشتاد روند برگزاری اجتماع بزرگ فاطمی در میدان بهارستان را آغاز کرد، گفت: البته چهار سال، اجتماع مسجدی ها و هیئتی ها در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد هدایت برگزار می شد تا اینکه با فعال تر شدن دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع تقلید در حوزه فاطمیه، ما از ظرفیت مبلغان دفتر این مرجع تقلید استفاده کردیم.

 

امام جماعت مسجد هدایت افزود: امسال اجتماع فاطمی در میدان بهارستان با مشارکت حدود ۴۰ مسجد و هیئت مذهبی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) (پنجشنبه، 16 دی ماه) از ساعت 10 تا 11 و سی دقیقه صبح و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

سیاهپوش کردن محلات بهارستان، جمهوری و مجاهدین اسلام در ابتدای فاطمیه

حجت الاسلام سیدحسین حسینی طهرانی نیز با بیان اینکه اهالی مسجد بزرگ لاله زار چند سالی است افتخار خدمت به عزاداران شرکت کننده در اجتماع فاطمی در میدان بهارستان را دارند، گفت: کار این اجتماع با سیاهپوش کردن سراسر خیابان جمهوری اسلامی (از میدان بهارستان تا میدان جمهوری) و سراسر خیابان مجاهدین اسلام (از میدان شهدا تا سه راه بهارستان) و بخشی از محدوده خیابان بهارستان (از چهارراه سرچشمه تا پل چوبی) آغاز می شود به طوری که از ابتدای ماه جمادی الاول تا پانزدهم جمادی الثانی، بیرق های سیاه در این محدوده نصب هستند.

 

هزینه اطعام سوگواران برای کمک مومنانه اختصاص می یابد

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله کبریائیان نیز با بیان اینکه امسال نیز مقرر شده است همچون سال 1399 به دلیل شیوع ویروس کرونا به جای اطعام عزاداران شرکت کننده، هزینه این کار صرف تهیه بسته های ارزاق و توزیع میان نیازمندان شود، اظهار کرد: حداقل 700 بسته ارزاق از سوی ستاد اجتماع فاطمی در میدان بهارستان به دست خانواده های محروم می رسد.

 

وی اضافه کرد: بسیجیان مسجد شفا همچون مساجد هدایت، لاله زار، توحید، علی بن موسی الرضا (ع)، اکباتان، سادات، الزهرا (س)، آشتیانیها، فائق، صاحب الزمان (عج)، کاظمیه و محمودیه در برقراری نظم در طول زمان برگزاری اجتماع فاطمی در میدان بهارستان و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مشارکت دارند.

 

همکاری دفاتر مراجع تقلید در برگزاری اجتماع فاطمی در میدان بهارستان

حجت الاسلام والمسلمین امیر سعیدی نیز با بیان اینکه امسال دفاتر آیات عظام جوادی آملی و فیاض همچون دفتر نمایندگی آیت الله العظمی وحید خراسانی در برگزاری اجتماع فاطمی در میدان بهارستان مشارکت می کند، اظهار کرد: همکاری این دفاتر، تبلیغ برگزاری اجتماع فاطمی در میدان بهارستان از طریق دعوت از تمام مبلغان و استادان و طلاب مدارس علمیه تهران و چاپ و توزیع بنر و پوستر و سایر محتواهای تبلیغی و اطلاع رسانی است.

 

معاون دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در تهران اضافه کرد: ان شاءالله اجتماع فاطمی در میدان بهارستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و به این منظور ضمن جدیت در رعایت فاصله اجتماعی، ۱۰ هزار ماسک در روز مراسم میان مردم توزیع می شود.

 

ضد عفونی کردن محل اجتماع فاطمی قبل و پس از برگزاری مراسم

سید علوی، خادم مسجد هدایت نیز در این خصوص با بیان اینکه خادمان و بسیجیان مساجد و هیئت های مذهبی شرکت کننده در اجتماعی فاطمی در میدان بهارستان، از ساعت 7 صبح روز 16 دی ماه (سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها) کار ضد عفونی کردن محل مراسم را انجام می دهند، گفت: بلافاصله پس از اتمام مراسم نیز کار ضد عفونی کردن این محل انجام می شود تا سوگواران فاطمی احترام خود به محیط پیرامونی و سایر مردم را به این صورت نیز نشان دهند.

کد خبر 1130795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha