قضات، مطالبات به‌حق شهروندان را پیگیری کنند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین، از مدیران، قضات و کارکنان دادگستری خواست علاوه بر رفتار مهربانانه و توأم با اخلاق اسلامی، مطالبات به‌حق شهروندان را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الإسلام «رضا براتی زاده» رئیس کل دادگستری خراسان شمالی امروز یک شنبه در دور اول سفر به حوزه های قضایی از دادگستری  و مجتمع شماره 2 شورای حل اختلاف بجنورد و همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بازدید کرد.

 

وی در این بازدید با تنی چند از مراجعین دیدار و ضمن استماع خواسته ها و بررسی مشکلات قضایی آنان در راستای انجام پیگیری های لازم، دستورهای مقتضی را صادر کرد.

 

حجت الاسلام براتی زاده، با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین، از مدیران، قضات و کارکنان این مجموعه ها خواست علاوه بر رفتار مهربانانه و توأم با اخلاق اسلامی مطالبات بحق شهروندان را پیگیری کنند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، شاخص های عملکردی دادگستری و شورای حل اختلاف بجنورد و همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را قابل قبول ارزیابی و تلاش های انجام شده را قابل تقدیر توصیف کرد.

 

وی در دیدار با اعضاء و کارکنان شورای حل اختلاف هم بر اهمیت حصول سازش در پرونده های دارای قابلیت مصالحه تأکید و بیان کرد: ظرفیت های بسیار مناسبی در شوراهای حل اختلاف و مناسبات اجتماعی در این شهرستان وجود دارد و می توان با اتکاء به آن و به کارگیری قابلیت ها و  توانمندی های موجود، میزان مصالحه در پرونده ها را بیشتر از گذشته افزایش داد.

 

مقام عالی قضایی استان گفت: جامعه ما امروزه  به صلح و سازش نیاز اساسی دارد و چنانچه این مسیر با پشتوانه مردمی همراه باشد، وضعیت موجود بهتر از گذشته و حال خواهد بود.

 

رئیس کل دادگستری استان اظهارکرد: آثار و برکات ارزشمند صلح و سازش در مقایسه  با روند رسیدگی و صدور و اجرای احکام قضایی کاملا مشهود است.

 

 

کد خبر 1130828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha