مدیران به موقع به مانور لحظه صفر زلزله رسیدند

فرماندار فاروج گفت: به تناسب زمان اعلام شده به دستگاه ها، مدیران در کمتر از سقف زمانی لحاظ شده، به محل مانور لحظه صفر زلزله رسیدند.

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» با بیان اینکه به تناسب زمان اعلام شده به دستگاه ها، مدیران در کمتر از سقف زمانی لحاظ شده، به محل مانور لحظه صفر زلزله رسیدند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: سقف زمانی بعد از اطلاع یافتن مدیران برای حضور، 13 دقیقه بود که بیشتر دستگاه ها در کمتر از این زمان حضور یافتند.

 

فرماندار فاروج افزود: اما تاریخ گذشته بودن کپسول های آتشنشانی، معیوب بودن شیر تعبیه شده بر روی خودروی آتشنشانی و با تاخیر رسیدن تجهیزات بعضی دستگاه ها نیازمند اصلاح است.

 

وی گفت: در زمان وقوع حادثه، تجهیزات سالم و آماده ارائه خدمات اولویت اصلی است و حضور مدیران و متولیان  همزمان با امکانات و تجهیزات آماده استفاده، باید باشد.

 

وی مانورها را فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف برشمرد و گفت: بعضی تجهیزات در شرایط عادی و حوادث محدود هم نیاز است و آماده به کار بودن این تجهیزات همیشه باید در دستور کار متولیان باشد.

 

فرماندار فاروج با اشاره به بعد مسافت روستاهای واقع در مناطق کوهستانی شهرستان بیان کرد: نبود ترافیک و کوچک بودن مساحت شهر نباید توان دستگاه های خدمات رسان را کم کند چرا که حادثه گاهی در دورترین نقطه نسبت به شهر به وقوع می پیوند.

 

نجفی تاکید کرد: همه دستگاه های عضو مدیریت بحران تجهیزات را بازبینی و نسبت به برطرف شدن معایب اقدام کنند.

 

در ساعت ۵ و ۲۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه بامداد روز جمعه، پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲، زمین لرزه‌ای به قدرت ۶.۶ ریشتر شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند. این زمین‌لرزه به عنوان یکی از فاجعه بارترین حوادث طبیعی کشور، برای مردم ایران یادآور خاطرات تلخی است. زمین‌لرزه بم پرتلفات‌ترین زلزله قرن اخیر در کشور ما بوده است. به همین خاطر روز پنج دی و سالروز زلزله بم "روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" در تقویم نام گرفته است.

 

کد خبر 1130833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha