استقرار دبیرخانه مجمع مراکز پژوهش فرهنگی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات/ انتشار ۱۲۶۰ اثر پژوهشی در چهار سال اخیر

سلگی گفت: آیین نامه مجمع مراکز پژوهش فرهنگی یک ماه پیش در یکی از کمیسیون های عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و دبیرخانه آن در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مستقر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر محمد سلگی امروز یکشنبه 5 دی در اختتامیه سومین دوره معرفی برترین های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور جمعی از پژوهشگران و اساتید دانشگاه برگزار شد ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: برنامه های هفته پژوهش مفصل بود، بر این اساس نتایج داوری ها دیر رسید و ما اختتامیه سومین دوره معرفی برترین های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به امروز منتقل کردیم. این برنامه پژوهش فرهنگی سال یکی از برنامه های قدیمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که متاسفانه هرچند سال یک بار یعنی با فاصله زیاد برگزار می شود.

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اظهار داشت: جا دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی برنامه پژوهش فرهنگی سال است هر سال بهترین پژوهش های فرهنگی کشور را در قالب های کتاب و پایان نامه معرفی کند. امسال به سنت قبل وفادار بودیم و فعالیت های هر بخش را مجزا در نظر گرفتیم یعنی پژوهش های استان ها مجزا بررسی شد. پژوهش های سازمان و معاونت ها به طور مستقل دیده شد و پژوهش های خود پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز به صورت جداگانه بررسی شد. 

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر 1260 کار پژوهشی تولیدی داشتیم، عنوان کرد: این کارها در قالب های مختلف از جمله کتاب، گزارش و فایل صوتی منتشر شد. جا دارد از همین جا به همکاران خود برای اجرای این برنامه خسته نباشید بگویم. خوشبختانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها در سازمان و معاونت ها علایق پژوهشی رو به رونق است و تعداد پژوهش ها افزایش یافته است. 

رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خاطرنشان کرد: از همکاران خود که برای اجرای این برنامه زحمت کشیدند، تشکر می کنم. هفته گذشته جلسات متعددی ترتیب دادیم و حتی نمایشگاه فرهنگی نیز برگزار کردیم. در طول سال های اخیر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به یکی از مراجع فرهنگی و پژوهش فرهنگی در کشور تبدیل شده است. 

سلگی از تصویب آیین نامه مجمع مراکز پژوهشی فرهنگی در یکی از کمیسیون های عالی انقلاب فرهنگی در ماه گذشته خبر داد و افزود: دبیرخانه مجمع مراکز پژوهشی فرهنگی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مستقر شد. این امر می تواند دستاوردهای زیادی از طریق هم افزایی داشته باشد و قدر و منزلت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بالا ببرد.

 

کد خبر 1130851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha