پژوهش ۳۰۰ اثر در سه سال گذشته در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

مطلبی گفت: آثار دریافتی به جز آثار پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به سومین دوره معرفی برترین های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶۷ اثر در قالب طرح پژوهشی کتاب و پایان نامه بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، داریوش مطلبی امروز یکشنبه 5 دی در اختتامیه سومین دوره معرفی برترین های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور جمعی از پژوهشگران و اساتید دانشگاه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: در جلسات اینچنینی صحبت از اهمیت پژوهش زاید است زیرا امروز اثر پژوهش را در تمام حوزه ها می بینیم. در هر حوزه ای که از پژوهش استفاده می شود شاهد بالندگی و خلاقیت هستیم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات عنوان کرد: اهمیت پژوهش به خاطر اتفاقاتی که در حوزه فرهنگ در حال رخ دادن است در چند سال اخیر بیشتر شده است. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تلاش کرده است پژوهش های فرهنگ، هنر و رسانه را رصد کند. بر این اساس در سال های گذشته چندین اقدام از جمله جشنواره پژوهش فرهنگی سال و برترین های پژوهش فرهنگی را انجام داده است. جشنواره پژوهش فرهنگی سال 15 دوره برگزار شده و امروز نیز شاهد سومین دوره برترین های پژوهش فرهنگی هستیم. ایجاد کارگروه رصد فرهنگی کشور از دیگر اقدامات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در دو سه سال اخیر است. این کارگروه به بازوی پژوهشی خوب برای پژوهشگاه تبدیل شده است. 

وی با بیان اینکه از سال 1375 معرفی برترین های پژوهش فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشتیم، تصریح کرد: از سال 1380 پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با هدف تقویت پژوهش در حوزه فرهنگ و ترغیب به پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر این کار را ادامه داد. این اقدام در جهت تاکید و تشویق به پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر است. 

مطلبی با بیان اینکه معرفی برترین های پژوهش فرهنگی یک ویژگی خاص دارد، افزود: این جشنواره متمرکز بر پژوهش های مسئله محور و کاربردی است یعنی پژوهش هایی که می تواند در خدمت سیاست سازی و تصمیم گیری باشد. بر این اساس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سالهاست تلاش دارد که این جشنواره به بهترین نحو انجام شود. اولین دوره معرفی برترین های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 93 بود و دومین دوره آن در سال 96 بود. 

دبیر علمی سومین دوره معرفی برترین های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اواخر مهر فراخوان دادیم با سازمان ها و معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه کردیم. تا 30 آبان فرصت ارسال آثار پژوهشی بود. بعد از آن تلاش شبانه روزی داوران آغاز شد. آثار دریافتی به جز آثار پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 167 اثر در قالب طرح پژوهشی، کتاب و پایان نامه بود. در سه سال گذشته 300 اثر پژوهشی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شد که مستقلا داوری شد. از اداره کل وزارتخانه در استان ها نیز گزارش گرفتیم. 

معان پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خاطرنشان کرد: یک هم افزایی مستمر بین مرکز و استان ها لازم است که فرآیند پژوهش در سطح کشور دنبال شود. تشکر می کنم از کارشناسان مسئول استان ها و کسانی که آثار پژوهشی خود را ارسال کردند و همچنین از اعضای دبیرخانه، همکاران خود و بخش داوری تشکر می کنم.

 

کد خبر 1130858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha