کسب مهارت در رشته های فنی باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود

مختاران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۳۳ هزار و ۹۸۱ نفر از این استان در بخش دولتی و خصوصی در آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت فنی و حرفه ای شرکت کردند.

«وهب مختاران»  در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: تعداد ۹ هزار و ۹۱۲ مهارت آموز زن و ۲۴ هزار و ۶۹ نفر مرد در آزمون های مهارت  به صورت حضوری و مجازی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود:  شرکت کنندگان در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر، و کشاورزی به رقابت پرداختند و ۷۸ درصد موفق به کسب گواهی مهارتی در آزمون نهایی شدند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: آزمون های فنی و حرفه ای بصورت هماهنگ، آنلاین، تفاهم نامه، صنعت ساختمان و ادواری برگزار شده است.

 

مختاران افزود: آموزش های مهارتی در بخش دولتی علاوه بر کارگاه های ثابت شهری در بخش های سیار شهری، صنایع، جوار دانشگاه، پادگان ها، زندان ها، کمپ های ترک اعتیاد، مناطق روستایی، عشایری و دوره های استاد شاگردی ارائه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد بیکاران و دانش آموختگان دانشگاهی استان بدون مهارت فنی هستند افزود: کسب مهارت در رشته‌های فنی باعث ایجاد اشتغال پایدار در کشور و افزایش درآمد می‌شود.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، هدف از این آموزش‌ها را افزایش مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی دانست و گفت: آموزش مهارت‌ به سرمایه انسانی راهکار اصلی توسعه اقتصادی است.

 

کد خبر 1130860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha