دو کارگاه آموزشی فیلم در خراسان شمالی برگزار می شود

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری دو کارگاه آموزشی فیلم همزمان با دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر با حضور «احمد الستی» پژوهشگر سینما خبر داد.

«ابوالحسن حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر هفتم تا نهم دی ماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد، افزود: دو کارگاه آموزشی فیلم در دل این جشنواره تدارک دیده شده که با حضور «احمد الستی» از استادان برجسته عرصه فیلم و پژوهشگر سینما برگزار می شود.

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: این کارگاه ها با محوریت «بازگشت به یادداشت های ژان روش در ارتباط با فیلم های مستند مردم نگاری» و «روایت در فیلم های کوتاه داستانی قرن 21 » در روزهای هشتم و نهم دی ماه  برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این رویداد در راستای ارتقای سطح فیلم سازی هنرمندان و با حضور هنرمندان شرکت کننده از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه در مجتمع ایثار مرکز استان برگزار می شود.

 

حیدری به بهره گیری از چهره های شاخص در عرصه فیلم سازی در عرصه داوری آثار جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: «مهرداد اسکویی»، «فرشاد فدائیان» و «تورج اصلانی» آثار مرحله نهایی این جشنواره را  داوری خواهند کرد.

 

لازم به ذکر است؛ در مرحله نخست 171 اثر از 28 استان به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر رسید که از این تعداد ۴۱ اثر برای حضور در مرحله نهایی جشنواره معرفی شد.

 

۴۱ اثر راه یافته به مرحله نهایی از ۱۵ استان است و از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی چهار اثر مربوط به بخش پویانمایی، ۲۴ اثر در بخش مستند و ۱۳ اثر مربوط به بخش داستانی است.

 

گفتنی است؛ برگزیدگان این دوره از جشنواره پنج شنبه؛ نهم دی ماه ساعت 18 در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد معرفی و تقدیر می شوند.

 

 

کد خبر 1130886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha