برگزاری وبینار ظرفیت های اقتصادی کشور سوریه در اتاق بازرگانی فارس

وبینار استفاده از فرصت های صادرات، سرمایه گذاری تجاری و گردشگری در کشور سوریه در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، وبینار استفاده از فرصت های صادرات، سرمایه گذاری تجاری و گردشگری در کشور سوریه با حضور دبیر کل و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، مسئول دفتر اقتصادی ایران در سرکنسولگری حلب سوریه، دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران، رئیس دفتر تسهیل خدمات تجاری بین ایران و سوریه و فعالان بخش خصوصی استان برگزار شد.

«خسرو فروغان»، در این جلسه گفت: ارتباط ایران با سوریه از دیرباز مثبت بوده و و در حال حاضر با توجه به موقعیت کشور سوریه زمان خوبی برای حضور تجار و بازرگانان ایران و فارس در بازار این است.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: با پایان جنگ سوریه، تجار ما می توانند با حضور اصولی و درست به ایجاد رونق اقتصادی در این کشور کمک کنند و برای تقویت تجارت بین کشور سوریه و فارس به ایجاد کمیته ای تحت نظر بخش بین الملل اتاق بازرگانی فارس نیاز داریم.

«علی عوضپور» نیز در این جلسه با اشاره به سوریه به عنوان یکی از کشورهای هدف گذاری شده برای صادرات کالاهای استان فارس گفت: کالاهای فارس می توانند حضور خوبی در بازار کشور سوریه داشته باشند.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود: فارس از استان های توانمند در حوزه خدمات فنی و مهندسی، محصولات کشاورزی، صادرات کالا و خدمات صنعتی و گردشگری در حوزه های مختلف است و از موضوع های مهم برای افزایش مبادلات تجاری کشور سوریه و استان فارس ارائه راهکارهای اجرایی برای نقل و انتقال پول و مراودات مالی است.

«سهراب شرفی»، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس عنوان کرد:  ایران در صادرات به کشورهای منطقه رقبای قوی دارد و حضور تجار در هر کشور باید بر اساس استانداردهای روز و سنجش شرایط اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور هدف باشد.

«هادی حنایی»، عضو هیئت نمایندگان و نائب رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس نیز استان فارس را از تولیدکنندگان اصلی مرکبات ایران دانست و گفت: فارس در حوزه مرکبات می تواند در سوریه بازار خوبی داشته باشد و باید بستر خوبی برای صادرکنندگان فراهم شود.

«امید ماهرانی»، رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس در این نشست بیان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا اقدامات زیادی برای توسعه صادرات کالاهای فارس به کشور سوریه انجام شد و برخی از واحدهای صنعتی فارس برای حضور در بازار این کشور اعلام آمادگی کرده بودند اما همچنان علاقمندی تجار فارس برای برقراری ارتباط تجاری با کشور سوریه وجود دارد.

«مهدی عباسی»، مسئول دفتر اقتصادی ایران در سرکنسولگری حلب سوریه نیز گفت: سوریه قبل ‌از بحران جنگ به ۵۷ کشور کالا صادر می کرد و در دستگاه دیپلماسی از تمام تجار و فعالان اقتصادی برای گسترش مراودات تجاری با کشور سوریه حمایت می کنیم.

«محمدجواد اسلامی»، دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران در این جلسه گفت: هدف بسیج تخصصی اتاق ‌های بازرگانی ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال ‌زایی و آسان ‌سازی معیشت مردم است و یکی از مباحث مهم بحث رونق صادرات است که بازار سوریه فرصت خوبی برای کالاهای ایرانی است.

«مقداد ده نمکی»، رئیس دفتر تسهیل خدمات تجاری بین ایران و سوریه نیز بازار سوریه را فرصت مغتنمی برای ایران دانست و عنوان کرد: باید برای ورود به بازار سوریه و افزایش صادرات محصولات ایرانی تلاش کنیم.

کد خبر 1130918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha