اعطای مجوزهای صید در استان هرمزگان ضابطه‌مند شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده از سازمان شیلات خواست در رابطه با اعطای این مجوز ضابطه‌مند عمل کند و اولویت را برای دادن مجوز به صیادان اصیل استان اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین « محمد عبادی‌زاده » در نشست با مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: در بحث توزبع مجوزهای صید نیازمند یک ضابطه‌مندی هستیم و گاهی اوقات مشاهده می‌شود هیچ ضابطه‌ای در این زمینه وجود ندارد. 

 

وی افزود: گاهی برخی افراد در بحث اخذ مجوز بدون هیچ پیشینه و دانشی مجوز صید دریافت می‌کنند اما برخی افراد که صیادی پیشه آبا و اجدادی آنها و به نوعی شغل خانوادگی آنها است از دریافت مجوز صید محروم می‌مانند. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: از سازمان شیلات می‌خواهیم در رابطه با اعطای این مجوز ضابطه‌مند عمل کند و اولویت را برای دادن مجوز به صیادان اصیل استان اختصاص دهد. 

 

امام جمعه بندرعباس در مورد آبزی‌پروری در استان هرمزگان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری را نمی‌توان تنها با تکیه بر توان دولتی پیش برد باید برای توسعه این امر مهم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در این زمینه توانمند هستند استفاده شود تا خلأهای بخش سرمایه گذاری در حوزه شیلات پوشش داده شود. 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: در نقاط مختلف استان بحث پرورش آبزی در آب شیرین در حال انجام است و نیاز است سازمان شیلات از این سرمایه‌گذاران حمایت کند تا به توسعه آبزی‌پروری استان کمک شود. 

 

وی عنوان کرد: بخشی از قوانین و نواقص قانونی در حوزه صید و صیادی باید با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگانی که با دریا و حوزه شیلات ارتباط دارند نیز در جهت حمایت از این بخش اصلاح شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1130921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha