شاخص مقاوم سازی در سیستان و بلوچستان به  ۴۲ درصد رسید

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شاخص مقاوم سازی در سیستان و بلوچستان به ۴۲ درصد رسیده که این رقم نزدیک به شاخص مقاوم سازی ۴۷ درصد کشوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک 5 دیماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و  کاهش اثرات  بلایای طبیعی گفت: طبق آمار سازمان مدیریت بحران کشور از ابتدای امسال تا کنون، بلایای طبیعی هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرده است.

 

وی ادامه داد:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول سالهای فعالیت خود نقش اصلی و محوری در بازسازی  خسارات وارده به ابنیه داشته است که ماحصل این فعالیتها در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حوزه مسکن شهری  ساخت تعداد 13 هزار 120 واحدمسکونی  و در بخش مسکن روستایی 111هزار  و 220 واحد مقاوم سازی شده در برابر زلزله است.

 

بیک مداح افزود : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان سابقه  و تجربات ارزشمندی در امر بازسازی دارد که از جمله آن می توان به  سیل سال 71 سیستان، طوفان گونو در سال 86، مشارکت در بازسازی بم، سیل و زلزله سال 92 و سیل دی ماه 98  اشاره داشت که در نتيجه تلاش های انجام گرفته در بنیاد مسکن استان، شاخص مقاوم سازی در سیستان و بلوچستان به  42 درصد رسیده است که نزدیک  به شاخص مقاوم سازی 47 درصد کشوری است.

 

وی همچنین به اهمیت  مقاوم سازی اشاره کرد و گفت : ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  با بهره گیری از همکاری 119 دفتر مجری فعال  در سراسر استان  و تامین مصالح استاندارد  که بخشی از آن از طریق کارگاه های تولیدی بنیاد مسکن صورت میگیرد و برابر تاکیدات ریاست بنیاد مسکن کشور ، امیدواريم تا سال 1410 شاهد جشن پایان مقاوم سازی مسکن دراستان و کشور باشيم.

کد خبر 1130939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha