نهضت سواد آموزی از ثمرات انقلاب اسلامی است 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی نیز همچون بسیاری از نهادها و ارگانهای کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۵ دی ماه به مناسبت هفته سواد آموزی مدیر آموزش و پرورش و کارکنان اداره نهضت سواد آموزی شهرستان عنبرآباد با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

حجت الاسلام «حمید بامری» در این دیدار، گفت: هفتم دی ماه سال 1358 حضرت امام خمینی (ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کرد که این فرمان از جمله کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان بود که آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: تشکیل نهضت سواد آموزی نیز همچون بسیاری از نهادها و ارگانهای کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد.

وی با بیان این مطلب که سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، روز سواد آموزی نیز نام گذاری شده است، اظهار کرد: جا دارد این روز بزرگ را به کلیه سواد آموزان و آموزگاران کشورمان تبریک عرض کنیم.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: دین مبین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترینِ ادیان از سوی پروردگار به سوی بشر فرستاده شده و در همه زمینه ها و ابعاد دارای راهنمایی های جامع و کامل است.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: یکی از مسائلی که در اسلام تاکید فراوانی بر آن شده، تعلیم و تربیت است در این زمینه، آیات و روایات بسیاری وجود دارد که نشان دهنده اهمیت جایگاه ویژه آموزش در مکتب آسمانی اسلام است.

وی ابراز کرد: دین اسلام از همان آغاز به از بین بردن جهل و بی سوادی پرداخت و تعلیم و تربیت را به عنوان برنامه ای الهی و پسندیده به مردم معرفی کرد.

حجت الاسلام بامری در خاتمه اسلام را دین بیداری، روشنگری و آگاهی دانست و عنوان کرد: اسلام هر نوع جهل و بی سوادی را محکوم می داند و همگان را به فرا گرفتن دانش امر می کند.

کد خبر 1130946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha