لزوم عملی شدن مصوبات کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز

فرخ زاده گفت: برای عملی شدن بخش عمده ای از مصوبات کمیسیون های شورای اسلامی شهر شیراز مانند کمیسیون گردشگری و زیارت و مصوبات صحن علنی اقدامات سریع برای عملی شدن توسط شهرداری شیراز به انجام نرسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (یکشنبه 5 دی) در سی و چهارمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدیران جدید و قدیم استان فارس و احزاب سیاسی برای پیشرفت استان باید ضمن اتحاد در انجام امور به دور از هر نوع اختلاف سلیقه عمل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برای عملی شدن بخش عمده ای از مصوبات کمیسیون های شورای اسلامی شهر شیراز مانند کمیسیون گردشگری و زیارت و مصوبات صحن علنی اقدامات سریع برای عملی شدن توسط شهرداری شیراز به انجام نرسیده است.

وی اضافه کرد: مصوبه تهیه طرح فراخوان شهربازی بزرگ شیراز، اساسنامه سازمان گردشگری و زیارت، تعیین تکلیف بازارچه «هنر» بعد از گذشت چند سال از اتمام پروژه، تغییرات فنی و معماری در پروژه های قصر ابونصر و برم دلک، تعیین تکلیف پروژه های گردشگری در باغات تحت تملک شهرداری، پروژه های گردشگری، تفرجی و سرمایه گذاری بوستان 580 هکتاری «حسینی الهاشمی» با نام بوستان طبیعت و پارک آبی و بازارچه صنایع دستی جنب دادگستری استان فارس از انتظارات مردم شیراز است.

فرخ زاده از شهردار شیراز خواست تا حرکت جهادی در اجرای این موارد داشته باشد و ادامه داد: کلنگ زنی زود هنگام در قالب تقاطع غیرهمسطح «جام جم» مدتی قبل انجام شد اما راستگرد «جمهوری» به «کوهسار» هیچگونه حرکت تداخلی ندارد و حجم وضع موجود راستگرد، حجم معمول بوده و سنگین نیست و با عرض موجود به راحتی قابل عبور است که بدین ترتیب مقایسه هزینه ساخت تقاطع غیرهمسطح به هزینه ایجاد راستگرد همسطح هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی و آتی فضای کافی برای ایجاد راستگرد کانالیزه همسطح وجود دارد و دلیلی برای غیر همسطح وجود ندارد.

فرخ زاده با اشاره به آلودگی بصری در محدوده باغ «ارم» شیراز عنوان کرد: این وضعیت باعث مخدوش شدن این سایت مهم بین المللی و نارضایتی گردشگران و اهالی خواهد شد.

وی افزود: با اجرای یک چپ گرد ساده از بزرگراه «شهید سلیمانی» و یا یک راستگرد از بلوار جمهوری عوارض فنی، ترافیگی و نارضایتی های اجتماعی حل و فصل خواهد شد و با ایجاد یک پل بطول تقریبی بیش از 300 متر صرفا یک دورگرد ایمن در زیر پل ایجاد می شود و این پل هیچ خاصیت دیگری در مباحث ترافیکی نخواهد داشت.

فرخ زاده اضافه کرد: ایجاد مشرفیت به منازل ساکنان بلوار «جمهوری» در تمام شبانه روز دستاورد ویران کننده دیگری است که ساکنان در هنگام احداث و صدور پروانه فکر نمی کردند و این فضا آغاز یک ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

وی تاکید کرد: با اجرای این پل انتقال ترافیک دروازه قرآن، صدرا، قصردشت و جوادیه باعث بروز مشکلات عدیده برای این محور که امروز به عنوان یک شریانی درجه درون شهری محسوب می شود، خواهد شد.

فرخ زاده با اشاره به نادیده گرفته شدن حق و حقوق راهبران قطارشهری و ضرورت رسیدگی به درخواست این کارکنان خدوم و زحمتکش گفت: 35 نفر واجد شرایط به عنوان راهبران گروه هفت و هشت سازمان قطار شهری شیراز، پس از گذارندن نزدیک به 2 سال انواع و اقسام دوره های تخصصی و آموزش مربوط به شغل راهبری و تست های پزشکی و مصاحبه وآزمون های متعدد به مرحله به کارگیری رسیده اند.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان قطار شهری شیراز علیرغم آنکه شغل راهبری قطار یک شغل تخصصی و دائم است اقدام به بکارگیری کاربران به صورت برون سپاری حجمی کرده و با حقوق ناچیز معادل چهار میلیون و یکصد هزار تومانی، بدون داشتن کارت رفاهی، بیمه تکمیلی، کد پرسنلی شرکتی و هیچ گونه مزایا نسبت به راهبران فعلی قطار شهری اقدام کرده اند در حالی که در ابتدای دوره وعده استخدام به صورت شرکتی به آنها داده شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به موضوع سد تنگ سرخ نیز گفت: این سد از مسائل مهم برای حفظ بیش از یک هزار هکتار باغ است که هنوز اقدامی موثر برای پیگیری و رفع اختلاف نهایی و آغاز به کار مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: کارخانه های آسفالت شهرداری بیش از سه ماه خاموش هستند و یا در حداقل ظرفیت کار می کنند و شهری با هزاران خودرو و میلیون ها انسان زنده و در حال تردد از اولین خدمات یعنی این لگه گیری آسفالت و روکش بی‌ بهره است.

فرخ زاده تصریح کرد: شهر به موتور اقتصادی نیاز دارد و شهرداری به عنوان خاستگاه سرمایه‌ گذاری باید به این حوزه توجه جدی داشته باشد و سرمایه‌ گذاران به تحول و نگاه متفاوت نیاز دارند.

کد خبر 1130957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha