باید مردم را از آثار معنوی کمک به عتبات عالیات آگاه کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مسئولان به‌عنوان متولیان احداث اماکن مذهبی باید مردم را از آثار معنوی کمک به عتبات عالیات آگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز یک‌شنبه در نشست هیئت‌امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهارداشت: هدف از کمک به عتبات عالیات، ترویج روحیه دینی و کمک به ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات، مردمی و در مسیر شناخت بیشتر اهل‌بیت (ع) تأثیرگذار است، افزود: اماکن مذهبی خاص یک کشور و یا خاک نیست بلکه ارزشی معنوی برای تمامی مسلمانان است و همه مسلمانان از فضای معنوی عتبات بهره می‌برند.

 

وی، عتبات عالیات را تحول‌آفرین برای بشر دانست و گفت: اماکن زیارتی انسان‌ها را از منکرات دور کرده و برای فرزندان ما نقش تربیتی و فرهنگی دارند.

 

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: انسان‌ها با زیارت نشاط معنوی و فرهنگی پیدا می‌کنند، بنابراین همه ما نسبت به احیای این اماکن تکلیف داریم؛ چراکه احیای عتبات عالیات احیای دین، فرهنگ، اخلاق و ارزش‌های اجتماعی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه مسئولان به‌عنوان متولیان احداث اماکن مذهبی باید مردم را از آثار معنوی کمک به عتبات آگاه کنند، گفت: در احادیث داریم که احداث صحن قبور پاک ائمه (ع) برای سازنده پاداش اخروی داشته و این کار ارزش بسیار بالایی دارد؛ به‌گونه‌ای که هر کس در این صحن نماز بخواند درصدی از ثواب را بهره می‌برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هرچقدر اماکن مذهبی دارای رونق فرهنگی و اجتماعی باشند به‌ تناسب بزه و گناه نیز در جامعه کاهش می‌یابد.

 

وی در خاتمه از زحمات و نگاه دینی و انقلابی اعضای این ستاد تقدیر کرد و گفت: این نوع نگاه بسیجی، انقلابی، امروزی، کارآمد و در راه خدا، بسیار ارزشمند و قابل‌ستایش است.

 

 

کد خبر 1130979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha