نوبت دهی شماره گذاری خودرو در شهرستان های اصفهان الکترونیکی شد

نوبت دهی شماره گذاری خودرو در شهرستان های اصفهان در راستای مدیریت زمان و شرایط کرونایی الکترونیکی شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: انتظار در صف برای انجام فرآیند شماره گذاری خودرو و موتورسیکلت از دغدغه های مردم بوده تا اینکه این فرآیند در کلانشهر ها از جمله اصفهان مکانیزه شد.

مالکان خودروها به جای حضور در صف های طولانی، از محل کار و سکونت بر بستر اینترنت زمان را مشخص و در وقت مقرر در محل تعویض پلاک حاضر و اینگوه وقت خود را مدیریت و از ازدحام جمعیت که منجر به شیوع بیماری کرونا می‌شود، جلوگیری شده است.

در این سال ها بسیاری از خدمات مکانیزه شده و میزان مراجعات حضوری را کاهش داده که شاهد نتایج و دستاوردهای خوبی در حوزه های مختلف مثل مدیریت زمان، کاهش بیماری، کاهش مراجعات، کاهش آلایندگی هوا و کاهش مصرف بالای سوخت دارد.

 

*خدمات مکانیزه شماره گذاری پلاک در اصفهان

 

پس از فرآیند نوبت دهی الکترونیکی، مراحل انجام تعویض پلاک نیز ملانیزه شده، در حالی که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در این خصوص گفت: با چنین اقدامی بیش از 75 درصد کار تعویض پلاک به صورت مجازی و بدون حضور انجام می گیرد.

سرهنگ «محمدرضا محمدی« افزود: بازدید خودرو، ارائه اسناد و تعویض شماره پلاک در محل های مشخص به صورت حضوری است که این موضوع نیز زمانی زیادی را صرف نمی کند.

وی ادامه داد: روزانه بیش از 700 مورد تعویض پلاک در شهر اصفهان انجام می شود و این موضوع در مدیریت زمان نقش دارد و با توجه به شیوع کرونا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت کارگشا بوده است.

 

*نوبت دهی مکانیزه در شهرستان ها از اول دیماه

 

خدمت دیگری که پلیس برای مدیریت زمان و جلوگیری از ازدحام جمعیت انجام داده، همین نوبت دهی مکانیزه در شهرستان ها است که امیدواریم فرآیند هم الکترونیکی شود.

این خدمت رضایتمندی را افزایش داده و با توجه به شیوع موج جدید کرونا، این موضوع در کاهش اتلاف وقت و قطع این زنجیره نقش دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تیران و کرون با اشاره به اینکه اول دیماه این خدمت در این شهرستان آغاز شده، گفت: افراد از منزل خود زمان و محل شماره گذاری را انتخاب و پس از آن در وقت مشخص برای انجام عملیات اجرایی حاضر می شوند.

سرگرد «محمد حیدری« افزود: متقاضیان تعویض پلاک باید به وب سایت نوبت دهی به آدرس www.nobatdehi .epolice.ir مراجعه کنند و زمان مراجعت و شعبه اجرای آن را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام رضایتمندی را افزایش داده و پرسنل پلیس زمان زیادی را به این موضوع اختصاص داده اند.

سرگرد حیدری تاکید کرد: اختصاص نیرو برای این کار به سرعت العمل بیشتر و رسیدگی به دیگر عرصه های خدمتی برای این شهرستان مورد نیاز است.

 

*ضرورت توسعه خدمات آنلاین

 

توسعه این گونه از خدمات به سلامت جامعه و کاهش بسیاری معضلات کمک خواهد کرد که ترافیک سنگین، آلایندگی، اتلاف زمان و حوادث ترافیکی و خستگی مردم ناشی از فعالیت های حضوری در جامعه است.

دستاوردهای زیادی با ارائه خدمات آنلاین در این سال ها به مردم رسیده که این خدمت پلیس هم باعث شده که مردم ابراز رضایت داشته باشند و بررسی های میدانی حاکی از این موضوع بوده است.

 

کد خبر 1130986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha