برگزاری دوره های کسب و کار توسط کانون مصباح ملایر با اشتغال زایی بیش از ۵ نفر

امیری گفت: در سه سال گذشته سه دوره کسب و کارهای جدید توسط این کانون برای اعضا برگزار شد که با برگزاری این دوره ها برای بیش از ۵ نفر از بانوان اشتغال ایجاد شده است.

«زهرا امیری» در گفت ‍وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: امیری گفت: کانون مصباح روستای پیروز فعالیت  خود را از سال 1385 شروع کرد و در سال 1387   مجوز کانون مسجد را دریافت کرده  و در حال حاضر  حدود یک صد نفر  عضو دارد.

 

مدیر کانون  فرهنگی و هنری مصباح ملایر با بیان اینکه در حال حاضر این کانون یکی از کانونهای پویا و فعال در سطح شهرستان ملایر است که هیچ گاه فعالیت های آن تعطیل نشده  افزود: ادر ایام کرونا نیز فعالیتهای این کانون در حوزه های فرهنگی و دینی در فضای مجازی دنبال شده است

 

 وی با اشاره به اینکه در سال 1397  بنده به عنوان مدیر کانون سه دوره کسب و کار های جدید و خانگی را در استان گذراندم افزود: در این راستا این دوره ها را برای اعضای کانون برگزار می کردیم که تعدادی از اعضای کانون در ابن دورهها شرکت کرده   و مهارتهای کار و کسب و کارهای جدید را فرا گرفتند

امیری افزود: در این زمینه بعد از این دوره تعدادی از بانوان توانستند برای خود اشتغال ایجاد کنند که به صورت میانگین بیش از 5 نفر در حوزه‌های مختلف کسب و کارهای خانگی در حال فعالیت بوده و برای خود درآمد زایی دارند.

 وی با بیان اینکه این اشتغال ها  معمولا با سرمایه شخصی تامین شده گفت: بعد از بازاریابی و فروش بهتر بانون فعالیتهای خود را گسترش داده اند.

وی با بیان اینکه این مشاغل شامل فرآوری محصولات مختلف کشاورزی، گیاهان دارویی، عصاره گیری، گلاب گیری، امور خانگی، صنایع و هنرهای دستی و.. است افزود: عمده تولیدات این بانوان از طریق دوستان و آشنایان بازایابی و در شهرستان ملایرو به  استانهای ااک، تهران و... صادر می شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مصباح روستای پیروز با اشاره به اینکه شرایط کرونا برنامه های حضوری را در کانون مختل کرد گفت: در صورت بودن امکانات باز هم در آینده می توان کلاسهای آموزشی و دوره های مختلف کسب و کارهای جدید را در این کانون برای سایر علاقمندان و افراد جویای کار داشته باشیم

کد خبر 1130989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha