بیکاری باید ریشه‌کن شود/ بیکاری عامل اصلی ادامه قاچاق در کشورهاست

محفوظی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین ریشه‌های این گونه موارد معضل بزرگ بیکاری می‌دانم ، نتیجه بیکاری فقر است، گفت: بیکاری باید ریشه‌کن شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید مجتبی محفوظی، نماینده مجلس شب گذشته (یکشنبه 5 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در بررسی قاچاق گازوئیل به اسم مشتقات نفتی به کام دلال ها گفت: وقتی صحبت از بزهکاری می کنیم و وقتی صحبت از مواردی همچون قاچاق یا ثروت می کنیم باید به دنبال ریشه مفاسد باشیم .

 

وی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین ریشه‌های این گونه موارد معضل بزرگ بیکاری می‌دانم ، نتیجه بیکاری فقر است، گفت: بیکاری باید ریشه‌کن شود. مطمئن باشد که اگر بیکاری را ریشه‌کن کنیم حداقل ۵۰ درصد از کسانی که در قاچاق سوخت و دیگر قاچاق ها فعال هستند به سمت مشاغل دیگر هدایت می شوند، فاصله زیادی بین نرخ یارانه ای در مباحث فرآورده‌های نفتی و سوخت به ویژه در نفت و گاز است.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت یارانه‌ای گازوئیل در کشور ما سه هزار ریال است و قیمت فوب خلیج فارس شصت برابر قیمت یارانه‌ای در داخل کشور است افزود: سودجویان به دنبال قاچاق سوخت می‌روند و از اختلاف قیمت سوء استفاده می‌کنند، اگر ما شاهد قاچاق نباشیم دستگاه‌ها به نحو احسن وظایف خودشان را انجام می‌دهند.

 

محفوظی با بیان اینکه تا زمانی که شاهد قاچاق سوخت در ابعاد گسترده‌ای هستیم به این معناست که دستگاه‌ها وظایف ذاتی خودشان را به درستی انجام نداده اند، گفت: نقص‌هایی در بحث نظارت و اعمال کنترل های لازم در این موارد وجود دارد.

کد خبر 1131036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha