ثبت ۷۲۲ واقعه ولادت دو قلو در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در ۹ماه گذشته سالجاری ۷۲۲ واقعه ولادت دوقلو و ۱۹ سه قلو در استان ثبت شده است.

«رضا راحت دهمرده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: در ۹ ماه اول سال جاری در هر شبانه روز حدود ۲۳۶ و در هر ساعت حدود ۱۰ نوزاد متولد شده اند.

 

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در این مدت  نسبت جنسی ولادت برابر با ۱۰۵ بوده یعنی در ازای تولد حدود ۱۰۵ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.

 

دهمرده با اشاره به اینکه در این مدت ۷۲۲ واقعه ولادت دو قلو و ۱۹ سه قلو در استان متولد شده اند، گفت: بیشترین ولادت های ثبت شده مربوط به گروه پدران ۳۴-۲۵ سال و مربوط به گروه مادران ۲۰- ۲۹ سال می باشد.

 

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۳ ولادت، یکطرفه با پدر ثبت شده است که از این تعداد ۳ هزار و۳۴۱ واقعه جاری و ۷۱۲ واقعه معوقه می باشد، افزود: ۱۲درصد از ولادت های ثبت شده مربوط به گروه سنی مادران ۱۵ تا ۱۹ سال و نیز ۰,۵ درصد ولادت ثبت شده مربوط به مادران زیر۱۴سال می باشد.

 

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان یادآور شد:  میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده  ۲۵ , ۲۶ می باشد که در مادران شهری۶۱, ۲۵ و در مادران روستایی ۰۸, ۲۷ است.

 

دهمرده با بیان اینکه محمد و فاطمه بیشترین فراوانی اسامی نوزادان در سیستان و بلوچستان است، گفت: در نه ماهه سال جاری محمد و فاطمه بیشترین فراوانی نام برای نوزادان در استان را داشته است.

 

وی افزود: ۶,۸۶ درصد ولادت های ثبت شده برحسب فاصله وقوع ولادت با وقوع ازدواج والدین، زیر یکسال می باشد.

 

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان یادآور شد: ۸,۶۸ درصد ولادت های ثبت شده بر حسب فاصله وقوع ولادت با وقوع ازدواج والدین، یکسال می باشد.

 

دهمرده اذعان داشت:۱۳,۷۸ درصد ولادت های ثبت شده فاصله وقوع ولادت با وقوع ازدواج والدین نامشخص می باشد.

 

وی افزود: ۴,۹۳ درصد ولادت های ثبت شده برحسب فاصله وقوع ولادت با وقوع ازدواج والدین، بالای بیست سال می باشد.

کد خبر 1131046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha