انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد خوزستان و فرهنگسرای علوی اهواز

شیبه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین کمیته امداد استان خوزستان و فرهنگسرای علوی اهواز خبر داد و گفت: تقویت انسجام و هماهنگی جبهه فرهنگی انقلاب و گفتمان‌سازی خیر و احسان و محرومیت‌زدایی از جمله اهدافاین تفاهم‌نامه است.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: از سیاست‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری، نشر و ترویج فرهنگ متعالی اسلام بر پایه آموزه‌های قرآنی و سیره معصومین (ع) و بسط و تعمیق و ترویج گفتمان دینی است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: از این رو باید در حفظ و تقویت باور به کرامت انسانی و عزت نفس و احساس مسئولیت اجتماعی در میان آحاد جامعه و مصون‌سازی خانواده‌های آسیب‌پذیر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و فراهم کردن زمینه رشد ایمانی و بصیرت‌افزایی ولایتمدارانه آنان تلاش کرد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی ظرفیت‌های مناسب فرهنگسرای علوی و پوشش حمایتی افراد تحت حمایت کمیته امداد و با هدف حمایت و توانمندسازی (فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی) از ولی نعمتان انقلاب در سطح شهرستان اهواز تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد استان خوزستان به نمایندگی معاونین امور فرهنگی، اشتغال و خودکفایی و مدیریت فرهنگسرای علوی اهواز منعقد شد.

 

شیبه تصریح کرد: از جمله اهداف این تفاهم‌نامه تقویت انسجام و هماهنگی جبهه فرهنگی انقلاب، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و منابع در جهت بسط خدمت‌رسانی به ولی‌نعمتان انقلاب، گفتمان‌سازی خیر و احسان و محرومیت‌زدایی و عبور از خاص‌گرایی مخاطبان به منظور حفظ کرامت و عزت نفس آنها است.

 

وی عنوان کرد: از جمله زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه زمینه‌سازی برای حضور فعال نوجوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و هم‌افزایی در بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در حوزه‌های فرهنگی و اشتغال هر دو مجموعه و همکاری مشترک جهت ایجاد اشتغال پایدار از طریق اجرای طرح‌های خود اشتغالی، کارآفرینی و ... است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: همکاری مشترک جهت هم‌افزایی منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح‌های اشتغال ارائه و عرضه فعالیت‌ها در عرصه اشتغال و فرهنگی هنری و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی در مقابله با تهاجم فرهنگی، ایجاد زمینه اشتغال پایدار و احیا و تقویت کارکردهای فرهنگسرا در عرصه اجتماعی به عنوان پایگاهی آموزشی، به اشتراک گذاشتن استانداردها و فرایندهای شناسایی و اولویت‌بندی نیازمندان و عمل مطابق آنها از دیگر موارد موجود در این تفاهم‌نامه است.

 

وی اذعان کرد: همچنین باید نسبت به تدوین و اجرای پیوست فرهنگی در خدمت‌رسانی، تلاش جهت تحقق کار محوری، مشارکت مستقیم مددجویان و جذب سهم آورده ذی‌نفعان در امر اشتغال، ایجاد زمینه مشارکت خیرین به سمت‌وسوی حمایت از جوانان و نوجوانان و بهره‌مندی از توان و ظرفیت آنها با توجه به آموزش‌ها و دوره‌هایی که دیده‌اند و ... اقدام شود.

 

شیبه با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه از زمان امضای آن به مدت ۲ سال معتبر خواهد بود و در صورت تمایل طرفین قابل تمدید است بیان کرد: به منظور پیشبرد مفاد این تفاهم نامه لازم است نمایندگان هر دو دستگاه جهت اجرایی کردن اختصاصی هر یک یا چند بند از آن نسبت به برگزاری نشست و انعقاد قرارداد مستقل اقدام و معاونت‌های فرهنگی هر دو دستگاه ملزم به پیگیری و نظارت بر حسن اجرای قراداد تا حصول نتیجه هستند.

 

کد خبر 1131071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha