۳۹ معتاد نهبندان جمع آوری و تحویل مرکز قرنطینه شدند

بیکی گفت: تاکنون طی چهار مرحله تعداد ۳۹ متعاد جمع آوری و تحویل به مرکز قرنطینه و کمپ شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» (۶ دی) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده که با موضوع بررسی وضعیت بافت های ناکارآمد و آسیب زای شهری و طرح ساماندهی معتادین متجاهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع آسیب های اجتماعی، سازمان اجتماعی کشور تشکیل شد و چندین جلسه در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه سبک زندگی با توجه به ابزارهای موجود که سبب ایجاد شرایط و آسیب های اجتماعی شده است، گفت: یکی از موضوعاتی که برای آن به دنبال راه و روشی هستیم موضوع معتادین متجاهر است، اعتیاد جزو آسیب های اول برخی مناطق است و در نهبندان نیز این پدیده شوم اجتماعی وجود دارد که باید راهکارهایی را برای پیش بینی کنیم.

 

بیکی افزود: فضاهای فیزیک و قدیمی رها شده مورد استفاده برخی معتادین شهرستان است که نیاز است به این موضوع پرداخته شود و باید با مجموعه اقداماتی فضا و بستر زیست این افراد را در سطح شهرستان کم کنیم.

 

وی با اشاره به جمع آوری معتادین و رها کردن دوباره آن ها در سطح شهرستان، گفت: این موضوع باید ساماندهی شود تا معتادان دوباره به چرخه اعتیاد برنگردند، تاکنون در چهار مرحله تعداد ۳۹ متعاد نامناسب جمع آوری شده و تحویل مرکز قرنطینه و کمپ شده اند.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید یکسری اقدامات پیشگیرانه و درمانی بر حسب وظیفه ای که دارند را در دستور کار داشته باشند، لذا طرحی برپایه مدیریت معتادین پیشنهاد شده که در صورتی که به درستی اجرا شود طرح موفقی در سطح استان و حتی کشور خواهد بود.

 

بیکی با بیان اینکه موضوع معتادین متجاهر برای دستگاه های اجرایی نباید کمتر از پروژه های عمرانی باشد، گفت: موضوع مدیریت فضاهای مستعد و معتادین چندین برابر برای شهروندان خوشایند است.

 

وی افزود: گرمخانه در شهرستان باید با همکاری شهرداری برای معتادین شهرستان در نظر گرفته شود، همچنین باید مهارت آموزی توسط فنی و حرفه ای و مشاوره و مددکاری برای خانواده های معتادین در دستور کار باشد.

کد خبر 1131107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha