مقاوم‌سازی ۷۰ درصد از منازل روستایی گیلان

صابر از مقاوم‌سازی ۶۰ تا ۷۰ درصد از منازل روستایی گیلان خبر داد و گفت: طبق برآوردهای اولیه وزش باد گرم در گیلان حدود ۸۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس صابر» شامگاه یکشنبه(5 دی) در گفت‌وگوی خبری خسارت اولیه وزش باد گرم در گیلان را 80 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین خسارات وزش باد گرم هفته گذشته در تالش، ماسال، غرب استان گیلان و در بخش زیرساخت‌ها و منازل مسکونی اتفاق افتاده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در مورد غرامت خسارت‌های پرداختی هم ابراز داشت: طبق قانون مدیریت بحران، دولت جنبه حمایتی و پرداخت بخشی از خسارات وارده را بر عهده دارد و وقتی مجموع خسارات جمع بندی شد مراتب آن به سازمان مدیریت بحران کشور و وزارت کشور جهت پرداخت ارسال می‌شود.

 

صابر سیل، زلزله، رانش زمین، بارش برف، خشکسالی و آتش سوزی را از جمله حوادث غیرمترقبه‌ای که در گیلان اتفاق می‌افتد ذکر کرد و ابراز داشت: اینکه ما بخواهیم تمام شهرستان‌های استان گیلان را به تجهیزات کامل مقابله با حوادثی مانند بارش سنگین برف و سیلاب تجهیز کنیم به صرفه نیست اما سعی می‌کنیم با یک برنامه‌ریزی شدت آسیب‌ها را نسبت به سنوات قبل کاهش دهیم.

 

وی مقاوم سازی سازه‌ها را یکی از عوامل کاهش خسارات حوادث طبیعی دانست و یادآور شد: اگر زلزله سال 1369 رودبار و منجیل مجددا در گیلان و در همان پهنه اتفاق بیافتد میزان تلفات ما بالای 90 درصد کاهش پیدا می‌کند از طرفی هم‌اینک بالای 60 تا 70 درصد از منازل روستایی گیلان مقاوم سازی شده‌اند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان پیشرفت استان در بحث رعایت اصول ساخت و ساز بر مبنای استاندارد را بسیار قابل توجه ذکر کرد و با بیان اینکه فرآیند بیمه منازل روستایی استان به خوبی در حال اجرا است گفت: مردم نباید نگران باشند زیرا ما نسبت به گذشته بسیار بسیار جدی‌تر و با سرعت خیلی زیادی در بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها پیش رفته‌ایم.

 

صابر نقش آبخیزداری را در کنترل سیلاب نقشی اساسی دانست و با بیان اینکه اعتبارات بسیار خوبی در این زمینه به منابع طبیعی گیلان اختصاص پیدا کرده است خاطرنشان کرد: البته اقدامات انجام شده در حوزه آبخیزداری کافی نیست و برای کاهش نگرانی‌ها باید در این بخش ضمن تخصیص اعتبارات و منابع تلاش‌های بیشتری انجام شود.

 

کد خبر 1131130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha