تقویت اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های متولی در حوزه بحران با اجرای مانور «محله محور» در جهرم

شفیعیان با اشاره به برگزاری مانور محله محور زلزله، اطفاء حریق، پناهگیری و خروج اضطراری در جهرم، گفت: از اهداف این مانور تقویت اعتماد مردم نسبت به دستگاه های متولی در حوزه بحران بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (دوشنبه ۶ دی) در حاشیه برگزاری مانور محله محور زلزله، اطفاء حریق، پناهگیری و خروج اضطراری در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور محله محور زلزله، اطفاء حریق، پناهگیری و خروج اضطراری در شهرک «فاطمیه» جهرم برگزار شد.

 

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه تمام نهادهایی که در مدیریت یک بحران اثرگذار هستند، برای مرور و تمرین مدیریت و کنترل بحران در این مانور حضور داشتند، افزود: هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری، اعضای شورای تامین، نیروی انتظامی و سایر دستگاههای خدمات‌رسان مانند برق، آب و گاز و...) در این مانور هماهنگ و بسیج شدند.

 

وی بیان کرد: از تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادی در یک بحران، ارزیابی صورت گرفت و پیام این مانور به مردم و شهروندان این بود که تمام دستگاه‌ها آمادگی لازم دارند و برای آسایش و آرامش مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

 

شفیعیان خاطرنشان کرد: در این مانور تخلیه اضطراری، پناه‌گیری در نقاط امن، انجام سناریو آتش سوزی، نشت گاز، قطع انشعابات آب، برق و گاز، تامین نظم و امنیت و آرامش و خدمات رسانی به مصدومین و ... انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این برنامه این بود که اعتماد مردم نسبت به دستگاه های متولی در حوزه بحران تقویت شود، گفت: امیدواریم که شاهد وقوع بحران در سطح شهرستان نباشیم اما در صورت بروز بحران خوشبختانه تمام دستگاه ها متولی آمادگی کنترل شرایط را دارند.

 

فرماندار ویژه جهرم در پایان اظهار کرد: در پایان از تمام شهروندان تقاضا می‌شود که با ساخت ساختمان‌های امن و اصولی، نگرانی ها و آسیب ها را در وقوع یک بحران کاهش دهند.

 

کد خبر 1131171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha