بهسازی ساختمان اهدایی  ۴ میلیارد تومانی نیکوکار همدانی برای فرزندان بی سرپرست

حیدری گفت: در همدان ۸ موسسه خیریه توانبخشی و اجتماعی به افراد بی سرپرست ، بد سرپرست و افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست موثر خدمات شبانه روزی ارائه می کنند .

«مرتضی حیدری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در همدان ۸ موسسه خیریه بسیار بزرگ توانبخشی و اجتماعی به افراد بی سرپرست و افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست موثر خدمات شبانه روزی ارائه می کنند ولی فقط تعدادی از آنها با کمک خیرین صاحب  ملک شده اند  و اکثریت نه تنها خودشان هنوز ساختمان ملکی ندارند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان  افزود: در همدان ۸ موسسه خیریه بسیار بزرگ توانبخشی و اجتماعی به افراد بی سرپرست و افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست موثر خدمات شبانه روزی ارائه می کنند ولی فقط تعدادی از آنها با کمک خیرین صاحب محل فعالیت شده اند و اکثریت نه تنها خودشان هنوز ساختمان ملکی ندارند .

 

وی ادامه داد:   ۱۴ خانه ی نگهداری فرزندان خردسال و کوچک که زیرمجموعه ی این موسسه های خیریه هستند نیز اکثرا چنین وضعیتی دارند و نیاز هست خیرین و نیکوکاران با اهدای زمین و نیک اندیشی یاری کمک رسانی و همراهی کنند.

 

 وی گفت نگهداری از کودکان به صورت تفکیک شده و بنابر گروه سنی است و شیرخوارگاه عترت نیز در داخل مجموعه بهزیستی به نشانی همدان، میدان بعثت قرار دارد.

 

حیدری گفت:  دفتر مشارکت های مردمی بهزیستی در خیابان قهرمانی، پل نیازمند آماده پاسخگویی به خیرین و کارفرمایان برای آگاهسازی و جذب نیرو از جامعه هدف در این زمینه می باشد.

 

 

 

رئیس بهزیستی شهرستان همدان ،   مجموع کمک های  نقد، کالا و خدمات در سه ماهه سوم را نیز ۲۸ میلیارد ریال اعلام و ضمن تشکر از محبت های بی دریغ شهروندان، خواستار مشارکت سایر نیکوکاران در برنامه های فقر زدایی و مشارکت در  نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شد.

 

 وی گفت:  بزودی برنامه هایی برای خدمت رسانی از نزدیک به افرادی که صدایشان کمتر به گوش مسئولین می رسد طراحی و با کمک شهروندان نیکوکار و همکاران عزیز استان و همدان عملیاتی خواهیم کرد.

 

حیدری از بخشودگی هزینه ۶۲ خانواده ی تحت پوشش در زمینه انشعاب های گاز، برق و آب و همچنین عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمان به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال در فصل پاییز خبر داد.

 

 مرتضی حیدری در ادامه در مورد گستردگی بهزیستی گفت در حوزه ی توانبخشی  ۷ مرکز شبانه روزی و ۱۱ مرکز روزانه به افراد دارای معلولیت ذهنی، روان، جسمی و سالمندان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

 

حیدری گفت:  طرح های متعددی از جمله غربالگری بینایی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان همدان و پایگاه ها در حال انجام است و قصد داریم مشابه پایگاه دائمی میدان بعثت، پایگاه دیگری را در  پایین شهر راه اندازی کنیم تا دسترسی ها بیشتر شود و هیچ کودکی این دوران طلائی غربالگری بینائی را از دست ندهد.

 

 رئیس بهزیستی ضمن تشکر از هدیه یلدایی هموطنان عزیز و بویژه همدانی ها به ارزش ریالی ۶۷۰ میلیون ریال گفت:  جذب و هزینه کمک ها دائمی و مستمر خواهد بود و هرگونه واریز کمک فقط از طریق شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۱۲۲۷۷۳ به نام بهزیستی می باشد و البته موسسات خیریه بهزیستی نیز اجازه ی دریافت کمک دارند.

 

 

 

کد خبر 1131180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha