لزوم تلاش بیشتر کانون‌های مساجد برای ماندگاری حماسه ۹ دی

کانون‌های مساجد باید به ماندگاری حماسه ۹ دی بیش از گذشته توجه داشته باشند و با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که دارند، ابعاد مختلف فتنه سال ۱۳۸۸ را برای نسل جوان تبیین‌ و بیان کنند.

خبرگزاری شبستان _ اندیمشک، یاسین دارسی: هر لحظه، رویدادها و اتفاقات بی‌شماری در سراسر جهان رخ می‌دهد و مسئله مهم، واقعیت یا کذب بودن صحت و جریان آنها است که در ذهن مردم سوال ایجاد می‌کند.

 

داشتن آگاهی کافی نسبت به تمامی مسائل روزمره لازم است چرا که با دانستن اصل موضوع می‌توان به راحتی تصمیم گرفت و اقدام لازم را انجام داد اما فردی که به مسئله آگاه نباشد، دچار سردرگمی می‌شود و تصمیمات اشتباهی می‌گیرد.

 

پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸، افرادی در اعتراض به نتیجه انتخابات به خیابان‌ها آمدند و دست به اعتراض زدند و این سبب شد تا دشمنان دیرینه اسلام، انقلاب، کشور و مردم، ضمن سوءاستفاده از این فرصت، معترضان را تحریک و به آشوب دعوت کنند.

 

در همین سال، برخی افراد فریب‌خورده در روز عاشورای حسینی اقدام به هتک حرمت نسبت به اهل بیت (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع) کردند که این اقدام، جریحه‌دار شدن قلب‌های مردم بصیر و مؤمن کشورمان را در پی داشت.

 

پس از این اقدام و آشوب‌های فتنه‌گران، مردم بابصیرت و آگاه نقاط مختلف کشور در روزهای بعد به خیابان آمدند و با حضور پرشور و بی‌نظیری که داشتند، حماسه‌ای عظیم و ماندگار را رقم زدند و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

 

کانون‌های مساجد مردم را با زوایای پیدا و پنهان فتنه سال ۱۳۸۸ آشنا کنند

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، با بیان اینکه مردم ولایتمدار ایران اسلامی حضور حماسی در راهپیمایی ۹ دی سال ۱۳۸۸ داشتند اظهار می‌کند: اين حماسه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در تارک افتخارات مردان و زنان مؤمن ایران اسلامی به حساب می‌آید.

 

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» می‌افزاید: حماسه ۹ دی، تبلور عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان خود برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ايستادند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمنان انقلاب بخواهند در برابر ارزش‌های آنها ایستادگی کنند، در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

 

وی با اشاره به اینکه ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است اذعان می‌کند: باید این روز را یک یوم‌الله ماندگار در تاریخ انقلاب بدانیم.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان تصریح می‌کند: ماندگاری ۹ دی در تاریخ ملت همیشه در صحنه و سرافراز ایران اسلامی باعث شد که دشمنان انقلاب مأیوس شوند و تثبیت پایه‌های نظام اسلامی و همچنین خشنودی قلب امام زمان و مقام معظم رهبری را در پی داشت.

 

وی با بیان اینکه ۹ دی روز غلبه جُنود الهی بر جُنود شیطانی بود عنوان می‌کند: در این روز، خشم مقدس ملت ايران اسلامی در برابر اهانت‌ها و حرمت‌‌شکنی‌هایی که نسبت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی در روز عاشورای حسینی انجام گرفت، آشکار شد و این مردم «نه» بزرگی به فتنه‌انگیزی دشمنان داخلی و خارجی گفتند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی بیان می‌کند: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تبیین حماسه ماندگار ۹ دی، نقش و وظایف بسیار تأثیرگذار و مهمی دارند و باید از این فرصت و ظرفیت‌ها، بهره لازم را ببرند.

 

وی ادامه می‌دهد: کانون‌های مساجد ‌می‌توانند به اقداماتی همچون برگزاری جلسات و نشست‌های بصیرتی با موضوع حماسه دی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، معرفی شهدای شاخص در حماسه ۹ دی و نمایش فیلم‌های مستند اين حماسه بپردازند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان اضافه می‌کند: کانون‌های مساجد وظیفه دارند مردم کشورمان به ویژه نسل جوان را با زوایای پیدا و پنهان فتنه سال ۱۳۸۸ آشنا کنند و نقش تأثیرگذار حضور حماسی مردم را بیش از پیش به تصویر بکشانند.

 

کانون‌های مساجد ظرفیت بالایی برای بصیرت‌افزایی دارند

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رسول (ص) مسجد سیدالشهدا (ع) کوی لور اندیمشک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حبرگزاری شبستان، با بیان اينکه هوشیاری ملت بصیر ایران در ۹ دی سال ۱۳۸۸ موجب شد تا حماسه‌ای غرورآفرین رقم بخورد می‌گوید: افرادی که در این سال پس از انتخابات اقدام به هتک حرمت نسبت به اهل بیت (ع) کردند، از بصیرت و آگاهی لازم برخوردار نبودند و مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفتند.

 

«مریم نوروزی‌مهر» می‌افزاید: پیامبر اکرم (ص) مسجدی را طراز اسلامی می‌دانستند که تنها برای خواندن نماز نباشد بلکه رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم در امورات مختلف از جمله عقیدتی، اجتماعی و سیاسی پیگیری کند و ما هم باید اینچنین مسجدی را مد نظر داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله میثاق امت با ولایت فقیه از اهمیت زیادی برخوردار است اذعان می‌کند: مردم باید ولایت را به خوبی بشناسند و بتوانند در وقت‌های حساس انقلاب، بصیرت لازم را داشته باشند.

 

مدیر کانون حضرت رسول (ص) اندیمشک تصریح می‌کند: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مراکزی در میان مردم، ظرفیت بالایی برای بصیرت‌افزایی دارند که لازم است در این راستا به صورت مستمر به برگزاری نشست‌های سیاسی، بصیرتی و روشنگری بپردازند.

 

وی خاطر نشان می‌کند: ضرورت دارد مساجد نمازگزاران را بعد از اقامه نماز، به حضور در جلسات و نشست‌های بصیرتی دعوت کنند تا نمازگزاران بتوانند به شکل بهتری در مسیر ولایت‌شناسی قدم بگذارند.

 

آنچه که اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه از فتنه سال ۱۳۸۸ ضرورت دارد، کار کردن مجموعه‌های مختلف فرهنگی به ویژه کانون‌های مساجد بر روی مسئله بصیرت‌افزایی است تا بتوانند این فتنه را برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان روشن و آنها را آگاه کنند.

 

کانون‌های مساجد باید به ماندگاری حماسه ۹ دی بیش از گذشته توجه داشته باشند و با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که دارند، ابعاد مختلف فتنه سال ۱۳۸۸ را برای نسل جوان تبیین‌ و بیان کنند.

 

البته منظور از این بصیرت‌افزایی فقط صرف فعالیت‌های درون مسجد و برگزاری جلسات بصیرتی و روشنگری در محیط مسجد نیست بلکه کانون‌های مساجد و تمامی فعالان فرهنگی باید در فضای مجازی هم فعالیت خود را افزایش دهند.

 

کد خبر 1131248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha