۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در نهبندان انجام شد

بیکی گفت: از اعتبارات ستاد ملی بازآفرینی شهری ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سال ۹۷ تا ۹۹ تعریف شده که ۵۰ درصد آن به مبلغ هفت میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۶ دی) در ستاد بازآفرینی شهری نهبندان، اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی شهری کارهای پراکنده انجام می شد اما هم اکنون این ستاد نسبت به بهینه سازی، احیا و ایجاد زیرساخت های جدید در محلات قدیمی و تاریخی ماموریت دارد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه محیط های نامناسب در بافت های قدیمی سبب ایجاد آسیب های اجتماعی می شود، گفت: از اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری ۱۰ پروژه با ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سال ۹۷ تا ۹۹ تعریف شده که ۵۰ درصد به مبلغ هفت میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

وی افزود: دستگاه های اجرایی که سهم مشارکت در ستاد بازآفرینی شهری داشته اند تاکنون سهم خود را به اندازه کافی انجام نداده اند، نهاد کتابخانه های عمومی، بهزیستی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، شهرداری و شورا باید اقدامات لازم را با هماهنگی شهرداری برای خانه محله داشته باشند تا خانه محله در فرصت مناسب به بهره برداری برسد.

 

بیکی تصریح کرد: توجه به محلات قدیمی سبب برقراری عدالت اجتماعی در توزیع خدمات است لذا شهرداری باید توزیع مناسبی داشته باشد چرا که برخی محلات نامناسب، مخروبه و تاریک فضا را برای بزهکاری ایجاد می کند.

 

وی گفت: مرمت آسبادهای نهبندان به عنوان یک اثر تاریخی باید در اولویت کاری باشد همچنین برگزاری میزخدمت در بافت های فرسوده شهری در راستای رضایت بیشتر مردم باید باشد.

کد خبر 1131277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha