نپذیرفتن اصل تفاوت های فردی زمینه ساز بروز افسردگی است

عزیزی گفت: همه انسان ها با هم متفاوت هستند و این زیبایی خلقت است و باید اصل تفاوت های فردی را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سعید عزیزی» در همایش بانوی آراسته که امروز (دوشنبه ۶ دی) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: از مشکلاتی که اخیرا مردم ما درگیر شدند افسردگی مزمن و یا سرماخوردگی روانی است که پنج نشان دارد و این نشانه ها شامل اختلال در خواب، خستگی و کوفتگی جسمی، بی انگیره بودن و عدم نشاط  می شود.

 

روانشناس و مشاور خانواده ادامه داد: فرمول نخست برای درمان افسردگی به فکر انسان برمی گردد مشکل در ذهن شروع شده و شکل می گیرد و سیستم مغزی مشکل را پردازش کرده و بزرگ می کند.

 

وی عنوان کرد: اینکه فکر کنیم مشکل فقط برای ماست، اشتباه بزرگی است زیرا مشکل برای همه وجود دارد و در قرآن کریم آمده است انسان را در رنج آفریده ایم و این یک قانون است و ما نباید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه کنیم.

 

عزیزی اعلام کرد: همه انسان ها با هم متفاوت هستند و این زیبایی خلقت است و باید اصل تفاوت های فردی را پذیرفت و در صورت نپذیرفتن این اصل، مقایسه ها شروع می شود.

 

وی تصریح کرد: پذیرفتن چهره، اندام، جنسیت، نژاد و خانواده ها از جمله مواردی است که عدم پذیرش آنها سبب می شود فرد دچار خودکم بینی روانی شود.

 

روانشناس و مشاور خانواده افزود: در بحث آرایش کردن فردی که درگیر این بحث شده و همواره به دنبال این است که چهره دیگری داشته باشد، خطرناک است و در واقع دچار بحران چهره شده است.

 

وی یادآور شد: زیبایی موضوعی نسبی است و جلوه گری سبب می شود انرژی های منفی به سمت انسان سوق یابند و این جلوه گری باید برای همسر باشد.

 

در ادامه دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: امروز در این مراسم در خدمت بانوانی هستیم که مشغول ارائه خدمات هستند و در حوزه آرایشگری فعالیت می کنند.

 

«همایونلو» اعلام کرد: در آرایشگری جنبه ای از زیبایی مطرح است و زیبایی سازگار با فطرت انسان بوده و یکی از گمشده ها در جامعه آراستگی است و آراستگی از ویژگی های انسان مومن است که ریشه آن به نظافت بازمی گردد و کار شما آرایشگران هم نوعی نظافت است.

 

وی تأکید کرد: امروز می خواهیم ببینیم ما به عنوان آرایشگران جامعه اسلامی چقدر در بعد آراستگی خدمات ارائه می دهیم و اگر از مسیر خود خارج و دچار افراط و تفریط شویم دیگر آراستگی نیست.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین خاطر نشان کرد: شما به عنوان شاغلان این جامعه محسوب شده و با مجوز ارائه خدمات می دهید و هر شغلی الزامات و احکامی دارد و یکی از جلوه های کار شما در آرایشگری بحث زیبایی است که اگر از اعتدال خارج شود به روان آسیب می زند.

 

وی یادآور شد: متأسفانه آرایش های نوظهوری را شاهد هستیم که عوارضی دارد و خانواده ها درگیر شدند و این عوارض به قشر نوجوان  رسیده و این امر مشکلاتی را به دنبال دارد که جامعه انسانی را تهدید می کند.

 

کد خبر 1131286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha