حضور پرمعنا و بی واسطه مردم در ۹ دی به تمام فتنه های دشمن پایان داد

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه مردم در ۹ دی با حضور خود مشت محکمی بر دهان کسانی که زمینه ساز این فضا و استکبار جهانی که در مقابل مردم ایستاده بود زدند گفت: حضور پرمعنا و بی واسطه مردم در ۹ دی به تمام فتنه های دشمن پایان داد.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: 9دی سال 88 روزی بود که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش کردند که بین مردم و رهبری فاصله بیندازند، اما با بصیرت و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و ملت مومن و انقلابی نقشه های شوم آنان خنثی شد ، در این روز مردم با حضور خودجوش و بدون برنامه ریزی سازمانی برای حمایت از انقلاب و آرمان های بلند امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب یکپارچه و یکرنگ با تمام سلایق از تمام اقشار جامعه حضور یافتند و پاسخ تمام تلاش های دشمن برای ایجاد تفرقه و نفاق میان مردم و نظام اسلامی را به شایستگی پاسخ دادند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر ارایه می شود.

 

در مورد دلایل شکل گیری فتنه 88 توضیح بفرمایید؟

قبل از آنکه به حادثه مبارک 9 دی که بسیار مهم و تحولی در جمهوری اسلامی بود باید به موضوع فتنه اشاره کنیم. در سال 88 آزمون بزرگی ملت بزرگ و عظیم الشان ایران را مورد توجه قرار داد و حقیقتا مردم از این آزمون بسیار سخت و دشوار سربلند و سرافراز بیرون آمدند. دوران فتنه دوران سختی بود. من در طی هشت ماه در کف خیابان بودم و نمایندگی ولایت فقیه در سپاه تهران را بر عهده داشتم و به همراه شهید همدانی، سردار عراقی و دیگر عزیزان به خدمت می پرداختیم و می دیدیم که چگونه دشمن ناجوانمردانه برای بر زمین زدن جمهوری اسلامی آمد و از سوی دیگر القائاتی از طرف مقابل انتخابات شده بود که اینجا چنین است و چنان است و آن قدر دروغ منتشر شد که دروغگو نیز باور کرد که هرچه می گویند راست است. تلقین اینکه انتخابات خوب برگزار نشد و سخنانی دیگر.

 

حضور خودجوش مردم در 9 دی در سطح کشور چه تاثیری در خنثی سازی توطئه های دشمنان و پایان تمام نابسامانی ها داشت؟

این فضا کار را سخت کرده بود اما حقیقتا تنها کسی که توانست به این نابسامانی فتنه 88 خاتمه بدهد، حضور پر معنا و بدون واسطه مردم در 9 دی بود. برای روز 9 دی هیچ تصویر و نویسنده ای نمی تواند آن را به تصویر بکشد و یا به زبان قلم درآورد و هیچ خبرنگاری نمی تواند این رویداد مهم را به خوبی انتقال دهد. 9 دی تصویر بسیار مهمی بود که در آن کل تهران وارد میدان شدند البته برخی از استان ها زودتر وارد میدان شدند و برخی همزمان با تهران در نهم دی حضور حماسی خود را به یادگار گذاشتند.

 

حضور مردم چه دستاوردی را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورد؟

در 9 دی انقلابی ایجاد شد که انقلابی دیگر بود و مردم در دفاع از آرمان های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدا عهد و پیمانی دیگر بستند و با حضور خود مشت محکمی بر دهان کسانی که زمینه ساز این فضا و استکبار جهانی که در مقابل مردم ایستاده بود و زمینه و بهانه تفرق و تشتت مردم را فراهم می کرد و ملت ایران را به دو جریان تفکیک کرده بود زدند، ملت ایران مقاومت و ایستادگی کردند و مشت محکم بر دهان یاوه گویان کوبیده شد که بار دیگر انقلاب اسلامی ثمره خود را با حضور مردم به دست آورد و تا جایی که شاهد بودیم کسانی که در انتخابات سال 88 به فرد مورد نظر رای داده بودند نیز آمدند و اعلام کردند که تا امروز تصور این بود که اشتباهاتی در انتخابات رخ داده است اما امروز که دشمن اصل نظام را و اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته است در اینجا ما خط قرمز خود را اعلام می کنیم و تاب نگاه کردن از دور را نداریم.

 

در 9 دی مردم با اجتماع عظیم در سراسر تهران در هر نقطه ای با جمعیت های انبوه حاضر شدند و هیچ خودرویی به چشم نمی خورد و مردم از درب منازل با پای پیاده تا میدان انقلاب به عنوان مرکزیت حماسه 9 دی حضور یافتند. بنده در ابتدای میدان انقلاب حضور داشتم و سیل جمعیت از شرق و غرب و جنوب تهران و از خیابان های منتهی به میدان انقلاب به چشم می خورد.

 

هدف اصلی دشمن در فتنه 88 چگونه برای مردم مشخص شد؟

مردم احساس کردند که در ابتدا ممکن است با توجه به اتهاماتی که وارد شده است، تقلبی در انتخابات صورت گرفته باشد و مردم شاید در مقابل خیانت در رای شان مقاومت نشان می دادند اما پس از چند روز دیدند که اصل موضوع این نیست و ماجرا براندازی نظام است که با نام تقلب و بدنام کردن جمهوری اسلامی و بی اعتبار کردن جمهوری اسلامی ایران فتنه ای شکل گرفته است اما حقیقت این است که مردم فهمیدند که دشمن به دنبال انتخابات نبوده بلکه به دنبال براندازی نظام بوده است و در اینجا حساسیت خود را نشان دادند و در 9 دی با بصیرتی که مردم داشتند، صف خود را از انقلاب اسلامی جدا کردند و مردم یک تنه کنار یکدیگر قرار گرفتند و نتیجه خوبی را به دست آوردند.

 

ضرورت تکرار رویداد 9 دی برای نسل های بعد توضیح بفرمایید؟

اگر حوادث را گوشزد نکنیم تاریخ ناشناخته باقی می ماند و اگر غافل شویم غفلت سر تا پای جوانان را می گیرد بیان 9 دی برای همگان واجب است. اگر مسائل اعتقادی و اصولی تذکر ندهیم فراموش می شود و طبق ایه قران یادآوری برای ما سودمند است، و با مرور  9 دی نشان می دهیم که تاریخ چه بوده است. اگر تاریخ نظام اسلامی تکرار نشود پس از مدتی گرد و غبار غفلت بر آن می نشیند و اصل تبین این موضوعات برای همگان واجب است. در نقد تاریخ باید منصفانه بیان کنیم و مسائل و حوادث را صرفا به شکل تاریخ نبینیم و در بیان آن پند و اندرز نیز به همراه واقعه تاریخی بیان کنیم.

 

چه اقشاری از مردم در 9 دی حضور یافتند و 9 دی متعلق به چه کسانی است ؟

 9دی نیز یکی دیگر از دستاوردهای نظام اسلامی است که متعلق به تمام مردم با سلایق گوناگون است، مردم در این روز با دقت و هوشیاری و بیداری احساس کردند دشمن قصد دارد از فضای غبارآلود استفاده کند نیت تخریب ارزشهای دینی نظام اسلامی  را دارد. مردم در این روز در این صحنه حضور یافتند و تعیین تکلیف کردند، در حقیقت 9 دی یوم الله و ارزش است، 9 دی روزی غرور آفرین برای ملت ایران است و ضرورت دارد تا این روز را هر سال تبین کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1131289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha