هیچ مورد قطعی امیکرون در قم شناسایی نشده است

محبی گفت: تاکنون هیچ مورد قطعی امیکرون در قم شناسایی نشده اما با توجه به اینکه در کشور این ویروس پخش‌شده است، هرلحظه ممکن است در قم نیز شاهد درگیری باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیامک محبی» امروز (دوشنبه 6 دی) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی گفت: سویه جدید کرونا با نام امیکرون در دنیا و کشور ما پخش است و ما در قم تست‌هایی را انجام داده‌ایم.
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تمام نمونه‌های احتمالی سویه امیکرون که گرفته‌ایم منفی بوده اما با توجه به چرخش ویروس و مسافرت‌های اخیر، شیوع بیشتر این ویروس در چهار هفته آینده کاملاً محتمل خواهد بود.
 

وی با اشاره به پایین بودن درصد واکسیناسیون در قم گفت: با توجه به این امر و همچنین عدم رعایت دستورات بهداشتی و تجمعات، مردم قم بیشتر در معرض بوده و باید مراقب باشیم.
 

محبی گفت: درصد استفاده از ماسک به‌شدت کاهش‌یافته و اگر این روند ادامه‌دار باشد، بار دیگر شاهد پر شدن بیمارستان‌ها خواهیم بود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: آستانه حساسیت و آموزش مردم در خصوص سویه امیکرون باید افزایش پیدا کند و باید با افزایش واکسیناسیون و استفاده از ماسک، در پیشگیری از بیماری بکوشیم.


وی بابیان اینکه مشکلی در تأمین واکسن نیست گفت: هیچ کمبود واکسن نداریم و باید بکوشیم تا جایی که می‌توانیم دیگران را دعوت به تزریق واکسن کنیم.


محبی گفت: طبق آمارهای جهانی افرادی که سه دوز واکسن را زده‌اند، فوت آن‌ها نزدیک به صفر است و این اهمیت واکسن را نشان می‌دهد که باید موردنظر باشد.

کد خبر 1131329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha