بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته مقاومت اجرا می شود 

شفیقه شفیعی گفت: به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۱۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده که به مدت یک هفته در سطح شهر جیرفت اجرا می شوند.

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد سردار دلها بیش از ۱۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده که به مدت یک هفته در سطح شهر جیرفت اجرا می شوند.

 

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت طرح ضیافت علمدار را یکی از این برنامه ها برشمرد و افزود: در راستای این طرح قرص های نان به صورت رایگان در بین نیازمندان توزیع می شود و بر همین اساس با چند نانوایی سطح شهر هماهنگ شده و بهای قرص های نان را پرداخت می کنیم.

 

وی ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های هفته مقاومت، طرح علمدار کربلا است که با همکاری چند راننده تاکسی اجرا می شود و در این طرح مسافران به صورت رایگان در سطح شهر جابجا می شوند و کرایه مسافران به صورت روزانه توسط امور بانوان فرمانداری پرداخت می شود.

 

شفیعی ادامه داد: یکی دیگر از این برنامه توزیع ماسک و وسایل بهداشتی است که در قالب طرح هدیه علمدار با هدف حفظ سلامت همشهریان اجرا می شود.

 

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت اظهار کرد: ارمغان علمدار عنوان یکی دیگر از برنامه های مناسبتی دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی است که در هفته مقاومت اجرا می شود و در راستای این طرح با هماهنگی های انجام شده قرار است توسط چند پزشک متخصص زنان، خدمات پزشکی رایگان به بانوان ارائه شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین در راستای طرح ارمغان علمدار از طریق رایزنی با چند دفتر اسناد رسمی برخی از خدمات این دفاتر به صورت رایگان برای ارباب رجوع ها انجام می شود.

 

شفیعی عنوان کرد: ولیمه علمدار نیز با هدف اطعام نیازمندان به نیابت از سردار دلها اجرا می شود و بر همین اساس غذای نذری پخت شده و در بین آنها توزیع می شود. 

 

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت ابراز کرد: در ادامه برنامه های هفته مقاومت، در نظر داریم طرح یاوری علمدار را برگزار کنیم و در پرتو اجرای این طرح، خانواده ها می توانند از مشاوره رایگان بهره مند شوند.

 

وی از طرح یاری علمدار به عنوان یکی دیگر از برنامه های مناسبتی این ایام نام برد و افزود: در این طرح نیز قصد داریم با استفاده از ظرفیت های موجود بین زوجین متقاضی طلاق، صلح و سازش ایجاد کنیم.

 

شفیعی اظهار کرد: طرح هدیه به علمدار یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی است که در این طرح، به تعداد سال های عمر با برکت سردار دلها، ۶۳ دور قرآن کریم ختم می شود. 

 

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت اضافه کرد: همچنین اجرای طرح میثاق با علمدار در دستور کار برنامه های ویژه هفته مقاومت قرار دارد و در این طرح نیز ۳۱۳ هزار صلوات، به روح مطهر شهید سلیمانی هدیه می شود. 

 

وی عنوان کرد: علاوه بر این نیز در نظر داریم در این ایام با خانواده های شهدای تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار کنیم.

 

شفیعی سلسله نشست های روشنگری با محوریت ترویج مکتب حاج قاسم را از دیگر برنامه های هفته مقاومت برشمرد و افزود: روز ۱۱ دی ماه نشستی تحت عنوان گردهمایی دختران مکتب حاج قاسم با حضور دختران نوجوان و جوان برگزار می‌شود.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت بیان کرد: گردهمایی بانوان مکتب حاج قاسم ۱۳ دی ماه هم زمان با سالروز شهادت سردار دلها، گردهمایی مادران مکتب حاج قاسم ۱۶ دی ماه و گردهمایی بانوان مکتب حاج قاسم نیز ۱۷ دی ماه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی، بیان کرد: سردار سلیمانی از نبوغ نظامی خاصی برخوردار بود و روحیه سلحشوری و رشادت های بی نظیرش موجب شد تا پس از دریافت چند نشان فتح برای اولین بار نشان ذوالفقار که بالاترین نشان نظامی کشور است که را از سوی فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرد.

 

شفیعی روحیه شهادت طلبی را یکی دیگر از ویژگی های سردار برشمرد و گفت: شهید سلیمانی شیفته شهادت بود و در فراق یاران همرزمش می سوخت و پیوسته از حضرت حق طلب شهادت می کرد و سرانجام به آرزوی خود رسید.

 

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری جیرفت ابراز کرد: اخلاص سردار به شدت از ریا و خودنمایی پرهیز می کرد و در طریق اخلاص ثابت قدم بود.

 

وی از ارادت و تمسک به اهل بیت (ع) به عنوان یکی دیگر از ویژگی های حاج قاسم نام برد و عنوان کرد: شهید سلیمانی از عمق جان شیفته اهل بیت (ع) عصمت و طهارت بودند و آنچنان اعتقاد، ارادت و عشق به خاندان رسالت در اعماق وجود شهید رسوخ کرده بود که عزاداری و خدمت به عزاداران حضرت سیدالشهداء و حضرت زهرا (س) را برای خود افتخاری بس بزرگ می دانستند.

 

شفیعی با بیان این مطلب که سردار سلیمانی به غایت ولایتمدار بود، اظهار کرد: ایشان همواره به رهبر و مقتدای خویش عشق می ورزید و سخن، نوشته، نگاه، تصمیمات، فعالیت ها و اعمالش همه و همه تعقیب کننده خط ولایت بود.

 

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت در خاتمه تاکید کرد: از دیگر ویژگی های سردار دلها تعبد، معنویت، فرامرزی بودن، سختکوشی، نظم و انضباط در امور، سرعت عمل، بیان تاثیرگذار، علاقه به فرهنگ و هنر، روحیه انقلابی، تدبیر در امور، سادگی، صفا، مردمی بودن، ارتباط با جوانان، آرامش و طمانینه، خوشخویی، خوش اخلاقی، ارتباط عمیق با خانواده، درک عمیق از حقیقت دنیا و آخرت، توجه به اصل کمال طلبی و ویژگی های فراوان دیگری که این شخصیت بزرگ داشتند موجب شد تا اسطوره جهان شود.

کد خبر 1131357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha