ضرورت تزریق دوز سوم کرونا و رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی

علی اصغر خیرخواه گفت: سوش جدید بیماری کرونا که با سرعت انتشار بالا مطرح است، متاسفانه مواردی از ابتلای به آن در استان های همجوار منطقه مشاهده شده است و بر این اساس بایستی همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدید بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» با اشاره به وضعیت بیماری در جنوب کرمان، گفت: سوش جدید بیماری کرونا که با سرعت انتشار بالا مطرح است، متاسفانه مواردی از ابتلای به آن در استان های همجوار منطقه مشاهده شده است و بر این اساس بایستی همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدید بگیریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: هرچند واکسن به طور کامل مانع انتشار بیماری نمیشود، اما کسانی که سه ماه از دریافت دوز دوم واکسن آنها گذشته حتما برای دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند، دریافت دوز سوم موجب می شود تا در صورت ابتلا به کرونا فرد درگیری کمتر و علائم خفیف تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در جنوب کرمان در پایینترین میزان قرار دارد و بیشتر موارد مبتلابه کرونا سرپائی هستند اما با توجه به شیوع سوش جدید برای حفظ وضعیت موجود لزوم توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی ضروری است.

خیرخواه وضعیت واکسیناسیون در شهرستان های جنوب کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حدود 90 درصد جمعیت منطقه واکسن کرونا را دریافت کرده اند و پوشش دوز دوم هم بیش از 73 درصد جمعیت هدف است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه تاکید کرد: افرادی که ایمنی کامل را ندارند و بیش از سه ماه از دریافت دوز دوم آنها میگذرد، حتما دوز یادآور را برای ایمنی بیشتر خود و جامعه دریافت کنند.

کد خبر 1131370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha