بچه های مسجد در تیران تجلیل می شوند/تشکیل باشگاه های کتابخوانی

اعضای نوجوان و جوان فعال عضو کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران همزمان با ایام البیض ماه رجب با هدف معرفی جوانان و نوجوانان مسجدی تجلیل می شوند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یکی از جلوه های ترویج فرهنگ مسجدی و عضویت و ورود به کانون های فرهنگی و هنری مساجد، توجه و ارزش گذاری به حضور و همت بلند جوانان و نوجوانان در این مراکز و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری و مشارکت در فعالیت های مساجد است.

در سال های گذشته بر این امر مهم در اجلاسیه ملی نماز کشورمان بر معرفی بچه های مسجد در مدارس و تجلیل از برگزیدگان مسابقات و فعالیت های علمی و آموزشی در مساجد تاکید شد و چنین تجارب و اتفاقاتی کیفیت کار را افزایش و جذابیت را برای عضویت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و حضور در این مراکز معنوی فراهم می سازد.

همت و برنامه ریزی مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد در انجام چنین اقدامی مورد تاکید و حائز اهمیت است و از آنجایی که طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل در کشور در حال اجراست زمینه و بستر برای چنین مشارکتی فراهم خواهد شد.

جلوه های این اتفاق فرهنگی و هنری تنها در حوزه مسجد نخواهد بود بلکه در راستای امر به معروف، تعظیم و تجلیل از اتفاقات خوب در جامعه و تلاش برای ایجاد امیدواری برای اتفاقات نو و مسجدمحوری نسل جوان و نوجوان با وجود تهاجم فرهنگی دشمن کارآمد و کارساز است.

کانون هایی که چنین تجربه ای را دارند، انگیزه بیشتری برای تداوم این کار داشته و البته خواهان حمایت مسئولان امر نیز بوده اند که در میان کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در این امر همت کرده و به صورت فصلی این رویداد را برگزار می کند.

پیش بینی دوره های آموزشی تحت عنوان آسمانی ها با محوریت قرآن و عترت، مسابقات هفتگی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، مشارکت در برنامه های مسجد، تلاش برای افزایش اعضا، شرکت در مسابقه کتابخوانی و مسابقات و دوره های آموزشی سایت بچه های مسجد رویکرد فعالیت در این دوره است.

*ایام البیض ماه رجب و تجلیل از برترین های مسجدی

 

پایان یافتن سومین دوره رویداد فهما و معرفی کانون های برتر که در بهمن ماه انجام می شود، فرصتی است تا از بچه های عضو کانون مسجد که در این رویداد همکاری داشته اند تجلیل شود.

تقدیر از تلاش و فعالیت فرهنگی، دینی و قرآنی اعضا کانون در فصل پاییز نیز در محوریت این برنامه قرار دارد که پیش بینی اجرای یک رویداد فرهنگی و هنری برای این کار در جدول برنامه ریزی تیم اجرایی کانون قرار گرفته است.

این برنامه بر اساس دستورالعمل های بهداشتی و شرایط آن روز اجرایی خواهد شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران یادآورشد: امکان اجرای فعالیت به صورت مشترک با کانون های عضو شبکه بخش مرکزی در صورت اقبال مدیران مسئول آن دسته از مراکز و حمایت خیرین و نهادهای اداری صورت خواهد گرفت.

*تشکیل باشگاه های کتابخوانی نوجوانان و جوانان

 

یکی از فعالیت های کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تشکیل گروه های کتابخوانی با عنوان باشگاه کتابخوانی است که با توجه به اجرای این فعالیت به صورت ملی، زمینه رقابت سازنده برای اعضای این مرکز نیز فراهم می شود.

دوره قبلی این باشگاه تا مهرماه امسال بوده و با توجه به ایام امتحانات دانش آموزان و ابلاغ آیین نامه جدید باشگاه ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این برنامه امسال تاکنون اجرا نشده و در صورت عدم اجرای آن در سطح ملی، این کانون ماموریت خود را در ایجاد گروه های کتابخوانی انجام خواهد داد.

این اقدام از اول بهمن ماه آغاز می شود و در حال حاضر فرآیند ثبت نام آن در حال انجام است.

 

*اجرای برنامه های فرهنگی ایام شهادت حضرت زهرا(س)

 

همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) برنامه فرهنگی با محوریت فضای مجازی در خصوص ویژگی های آن حضرت انجام و همچنین برنامه عزاداری در مسجد انجام خواهد شد.

اعضای کانون در این امر مشارکت خواهند کرد و تبیین جلوه های شخصیتی بانوی بزرگ اسلام در محوریت کار قرار دارد.

 

 

کد خبر 1131417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha