آخرین تعداد نمونه‌های مثبت تأیید شده اُمیکرون در کشور ۳۴ نفر است

بیگلری با بیان اینکه آخرین تعداد نمونه‌های مثبت تأیید شده اُمیکرون در کشور ۳۴ نفر است، گفت: با در نظر گرفتن خانواده فرد مبتلا، تعداد افراد مبتلا بالاتر از تعداد ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علیرضا بیگلری، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا شب گذشته (دوشنبه 6 ی) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر با بیان اینکه آخرین تعداد نمونه‌های مثبت تأیید شده اُمیکرون در کشور ۳۴ نفر است، گفت: با در نظر گرفتن خانواده فرد مبتلا، تعداد افراد مبتلا بالاتر از تعداد ذکر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سرایت‌پذیری و انتقال اُمیکرون نسبت به واریانت‌های پیشین خیلی بیشتر است، گفت:  این سویه اصلا با سویه‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

 

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه علائمی مانند سرفه، عطسه، بدن درد، تب و غیره می‌تواند علامت اُمیکرون باشد، گفت: وقتی فردی این علائم را دارد فرض کند اُمیکرون است و خود را قرنطینه کند.

 

بیگلری با بیان اینمه سویه غالب در کشور فعلا دلتا است، افراد مبتلا به کرونا به سویه آن حساس نشوند، زیرا درمان آنها یکسان است.

 

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد بعد از مدتی که از واکسیناسیون می‌گذرد، ایمنی بدن کاهش می‌یابد. با توجه به آنکه مدتها از تزریق دو دُز واکسن کرونا در کشور گذشته است، تأکید می‌شود افرادی که سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونای آنها گذشته است برای دریافت دُز سوم اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1131434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha