فعالیت ۱۶ خانه هلال در بهشهر

اسدی از فعالیت ۱۶ خانه هلال در بهشهر خبر داد و گفت: خانه های هلال رویکرد داوطلب محور دارند و جمعیت هلال احمر در راه اندازی و فعالیت های خانه هلال نقش تسهیلگری را برعهده دارد.

«رمضانعلی اسدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: آموزش، افزایش آمادگی و توانمندسازی جوامع محلی، افزایش تاب‌آوری جامعه و پاسخگویی مناسب در امر امدادرسانی در حوادث و بلایا از اهداف راه اندازی خانه های هلال است که اکنون 16 خانه فعال و نیمه فعال در بهشهر فعالیت دارند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر افزود: فعالیت های خانه هلال می تواند در جذب و اعتماد آحاد جامعه به جمعیت هلال احمر اثرگذار باشد و هر چه این فعالیت ها بیشتر باشد می توان به توانمندسازی جامعه امیدوارتر بود.

 

اسدی از فعالیت  16 خانه هلال در بهشهر خبر داد و گفت: خانه های هلال رویکرد داوطلب محور دارند و جمعیت هلال احمر در راه اندازی و فعالیت های خانه هلال نقش تسهیلگری را  برعهده دارد

 

وی با اعلام اینکه اصل بی طرفی و بی غرضی مهمترین اصل در کنار کار داوطلبانه و امدادرسانی در هلال احمر است؛ خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر نهادی عمومی، غیر دولتی و بشردوستانه است که در راستای گسترش دوستی و ترویج خدمات داوطلبانه فعالیت دارد و هیچ گاه وارد بازی های جناحی و سیاسی نمی شود و تنها خدمات رسانی به مردم در دستور کار است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر همچنین با اشاره به اینکه در حوزه داوطلبی جمعیت هلال احمر بهشهر رتبه ممتاز استانی را کسب کرده است؛ افزود: در حوزه حمایتی در یکسال گذشته 150 میلیون تومان اعتبارات به این حوزه اختصاص یافت که صرف امور حوزه درمانی شد.

 

اسدی یادآور شد: در حوزه امداد و نجات، بهشهر رتبه اول حوادث جاده ای را دارد و در مجموع در یکسال گذشته 225 مورد حادثه در بهشهر به همت هلال احمر پشتیبانی شده است که در مجموع در هر یک و نیم روز یک حادثه را تجربه کرده ایم که آمار بالایی است و در این راستا باید کار کارشناسی بیشتری برای کاهش حوادث جاده ای انجام شود.

کد خبر 1131458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha