مشارکت محبین اهل بیت (ع) دزفول برای بازسازی و توسعه عتبات مقدسه بسیار چشمگیر است

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات دزفول با مشارکت محبین اهل بیت (ع) برای بازسازی، مرمت و توسعه عتبات مقدسه اقدامات چشمگیری انجام داده گفت: یکی از مهمترین اقدامات این ستاد به‌کارگیری نیروهای مخلص اهل بیت (ع) در سطح شهرها و روستاها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمود موسوی» در گردهمایی نمایندگان و رابطین ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دزفول، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های خادمین اهل بیت (ع) در ستاد این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول انجام داده توسعه سازمان ستاد و به‌کارگیری نیروهای مخلص و محب اهل بیت (ع) در سطح شهرها و روستاهای تابعه بوده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان افزود: این ستاد با مشارکت خیرین و محبین اهل بیت (ع) برای بازسازی، مرمت و توسعه عتبات مقدسه اقدامات چشمگیری همچون توسعه حرم امام علی (ع) با ساخت صحن حضرت زهرا (س) و توسعه حرم امام حسین (ع) با ساخت صحن حضرت زینب (س) و همچنین در سایر حرم‌ها برای رفاه و آسایش زائرین انجام داده است.

 

وی اضافه کرد: این ستاد در کنار وظیفه اصلی خود که جمع‌آوری هدایا و نذورات محبین اهل بیت (ع) برای بازسازی عتبات است، در کمک به سیل‌زدگان، اقشار آسیب‌پذیر جامعه و محرومان هم نقش بسیار مفیدی داشته و همچنین به همت موکب‌های خوزستان برای کمک به محرومان فعالیت‌های قابل قبولی انجام شده است.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: افرادی که علاقه‌مند به مشارکت در بازسازی عتبات مقدسه هستند و به لحاظ نقدی این امکان را ندارند، می‌توانند در قالب طرح «بنای نور» و به واسطه بانک رسالت با مبلغ دلخواه و به صورت اقساطی برای بازسازی عتبات مقدسه مشارکت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان دریافت این مشارکت اقساطی، می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات و یا بانک رسالت در سراسر استان، تشکیل پرونده داده و مبلغ مورد نظر مشارکت را مشخص کنند.

 

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: این ستاد در کنار وظیفه اصلی خود که جمع‌آوری هدایا و نذورات محبین اهل بیت (ع) برای بازسازی عتبات است، ۲ وظیفه دیگر هم دارد، یکی اربعین حسینی است که این ستاد به عنوان کمیته مشارکت‌های مردمی با کمک و پشتیبانی مواکب مردمی وظیفه اسکان و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی را به عهده دارد و در طول این چند سال هر چقدر زائر وارد استان خوزستان و پایانه‌های مرزی استان بشوند مشکلی به نام اسکان و تغذیه زائرین حسینی را نداشته ایم. 

 

وی تاکید کرد: وظیفه دیگر ستاد با کمک و پشتیبانی مواکب و خیرین مرتبط حضور فعال و گسترده در رسیدگی به مردم آسیب‌دیده از حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله است که نمونه بارز آن حضور حماسی و جهادی بیش از ۱۵۰ موکب قوی در سیل سال ۹۸با امکانات گسترده و تحت مدیریت ستاد و در راس آن سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان توضیح داد: نمونه ای دیگر از حضور ستاد در رسیدگی به آسیب‌دیدگان از کرونا که کم‌های بسیاری همچون تهیه و اهدای اقلام پزشکی، بهداشتی و بسته‌های معیشتی به نیازمندان بوده است.

 

«غلامعلی نوری‌زاده» نیز ابراز کرد: این ستاد در راستای توسعه سازمان ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح بیش از ۷۰ درصد شهرها و روستاهای تابعه اقدام کرده و امیدواریم تا پایان سال جاری در مابقی شهرها و روستاهای تابعه رده‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شود.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دزفول ادامه داد: خوشبختانه استقبال خیرین و محبان اهل بیت (ع) برای مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات مقدسه به صورت نقدی، تقسیطی و اهدای کالا و مصالح مورد نیاز بازسازی عتبات مقدسه در سطح خیلی خوبی قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: تمامی وجوهات و نذورات اهدایی برای بازسازی عتبات مقدسه در داخل کشور پس از تبدیل شدن به مصالح و کالا از تولیدکنندگان داخلی به عتبات مقدسه ارسال می‌شوند.

 

نوزی‌زاده یاد آور شد: این ستاد در کنار وظیفه اصلی خود که بازسازی عتبات مقدسه است، به واسطه ارتباط نزدیک با خیرین و مواکب اربعین حسینی و با پشتیبانی آنها توانسته در حوادث طبیعی مثل زلزله، سیل و ایام کرونا بیش از ۹ میلیارد تومان شامل کمک‌های معیشتی، رسیدگی به مناطق محروم، اقلام پزشکی و بهداشتی به نیازمندان اهدا شد.

 

کد خبر 1131553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha