کاهش ۴۲.۵ درصدی بارندگی

مدیر اداره هواشناسی شیروان گفت: میزان بارندگی این شهرستان در مقایسه با دوره آماری بلند مدت، ۴۲.۵ درصد کاهش داشته است.

«رسول رهنما» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اضافه کرد: میزان بارندگی امسال طی سه ماهه سال زراعی، ۲۲.۵ میلی متر بوده که این میزان سال گذشته، ۲۶.۹ درصد و در دوره آماری، ۴۴.۶ درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۶.۴ درصد و دوره آماری بلند مدت، ۴۹.۶ درصد کاهش داشته است.

 

مدیر اداره هواشناسی شیروان خاطرنشان کرد: میانگین دمای هوای شهرستان از ابتدای امسال تا آخر آذرماه، ۱۸.۱ درجه سانتیگراد، سال گذشته، ۱۶ و دوره آماری ۱۷ درجه سانتیگراد بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲.۱ و دوره آماری ۱.۱ درجه سانتیگراد افزایش داشته است.

 

رهنما عنوان کرد: همچنن میانگین دمای هوا از ابتدای مهرماه امسال تا پایان آذرماه، ۹.۱درصد، سال گذشته ۸.۲ درصد و دوره آماری ۹.۴ درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته ۹ دهم درصد و دوره آماری بلند مدت سه  دهم درجه سانتیگراد افزایش داشته است.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند. این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

 

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

 

 

کد خبر 1131600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha