مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

حجت الاسلام سلطانی گفت: مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی ماه روز پنج شنبه ۹ دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در رواق امام خمینی«ره» حرم مطهر رضوی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید محمد سلطانی» امروز سه شنبه (7 دی) در نشست خبری اعلام برنامه های روز 9 و 13 دی ماه بیان کرد: نهم‌دی روایت ماندگاری از شور و شعور و نگاه بصیرت آمیز مردمی است که در همه عرصه‌های جهادگونه روند مثبت و مطلوبی داشتند. مردمی که نه تنها با نگاه به حفظ آرمان‌ها و اصالت انقلابی خویش بلکه در کنار مقدسات و توجه به دین و دینداری از هیچ امری کوتاه نیامدند و خطر نفوذ استکبار و استثمار کشورشان و نابودی دين را به جان خریدند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: ملتي كه سالها با رژيم طاغوتي دين‌گريز و ضداسلام پهلوي مبارزه كردند و در دوران پيروزي انقلاب‌شان دفاع مقدسی را پشت سر گذاشتند كه درس بزرگ ايثار و رشادت را تا نسل‌هاي آينده مي‌آموزاند، در نهم دی ماه نيز با تمام قدرت و در اجتماعي بزرگ شعله فتنه را خاموش کردند.

 

وی گفت: استکبار جهانی درس بزرگ نهم دی را باید برای خودش بارها و بارها تکرار کند و بداند هرگز و به هيچ عنوان نخواهد توانست ملتی که دین را با بصیرت و شعور عاشورايي گره زده و ولایتمداری را با همه وجود پذیرفته‌اند، عقب بنشاند.

 

حجت الاسلام سلطانی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران به تمام دنیا فهماند که نه تنها در پیروی از ولایت و دین‌مداری با یکدیگر همراه و همگام هستند، بلکه برای بیداری ملت های مستضعف و دربند فکری و اندیشه‌ای استعماری در سراسر جهان نیز الگوی بارزی هستند که اگر جهانيان از این نمونه بی نظیر پیروی کنند، بی شک ريشه آمریکاي تروريست و صهیونیست غاصب و ساير ابر قدرت‌های پوشالی جهان به زودی خشكانده خواهد شد.

 

وی افزود: در آستانه فرا رسیدن سالگرد حماسه مردمی یوم ا... نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و گرامیداشت سالگرد آن حماسه بی‌نظیر تاریخی و با هدف تبیین و آشکارسازی ابعاد فتنه 88، مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی ماه روز پنج شنبه 9/10/1400 از ساعت 9 الی 11 صبح در رواق امام خمینی«ره» حرم مطهر رضوی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا برگزار می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی چاپ 150 هزار عدد پوستر ویژه یوم ا... نهم دی و چاپ وصیتنامه سید شهیدان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان رزمنده بدون مرز را از برنامه های روز بصیرت اعلام کرد و گفت: برگزاری شب شعر در شهرستانهای استان با موضوعیت مقاومت، ایثار و بصیرت از شب نهم تا 15 دیماه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همچنین رونمایی از کتاب با موضوع ایثار و شهادت و تجلیل از نویسندگان ادبیات پایداری از دیگر برنامه های حماسه نهم دی و 13 دی ماه می باشد.

 

وی برگزاری سه نشست نخصصی و پرسمان پرسش و پاسخ، برگزاری نگارخانه رضوی در صحن غدیر و کوثر، مسابقه بصیرت عاشورایی، برگزاری حلقه های معرفتی نور با عنوان درس‌نامه حاج قاسم با موضوع بصیرت و مقاومت توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از جمله برنامه های این اداره برای این دو روز مهم عنوان کرد.

 

حجت الاسلام سلطانی بیان کرد: مراسم سخنرانی بصیرتی و پرسش و پاسخ جوانان به مناسبت حماسه نهم دی‌ در 9 منطقه محوری مشهد و هر شهرستان یک مراسم محوری توسط کانونهای ‌فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود؛ همچنین مراسم گرامیداشت یوم ا... نهم دی روز پنج شنبه9/10/1400 ساعت 7 صبح در محل مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه«ع» ناجا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای فرزانه دبیر محترم شورای عالی حوزه علیمه خراسان برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های یصیرتی-سیاسی و اکران مستندهای عمار و نهم‌دی توسط حوزه علمیه خراسان، ویژه طلاب علوم دینی، همچنین برگزاری نمایشگاه در محل ساختمان حوزه علمیه خراسان، اعزام تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناطق اقماری شهر مشهد و اجرای ویژه برنامه‌های بصیرتی جهت نوجوانان و برگزاری رزمایش جهاد تبیین- اکران فیلم، مستند، موشن گرافی و اعزام سخنران متخصص انقلاب اسلامی و هادیان سیاسی- به مساجد از 9 الی 19 دیماه توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان از برنامه های ما در این ایام می باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، تهیه و ارسال ویژه‌نامه الکترونیکی برخط همسنگرهای مسجدی در سامانه مسجدنا شامل محتوای سبز، سخنرانی‌های بصیرتی، محتوای چند رسانه جهت استفاده ائمه محترم جماعات و سخنرانی های کوتاه در بین‌الصلوتین نمازمغرب و عشاء حول موضوعات بصیرتی و سیاسی و پاسخ کوتاه به شبهات برنامه های در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف بصیرتی و مقاومت توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان از هفتم الی‌سیزدهم دی‌ماه با موضوع حضور نهادها و مردم بصیر و انقلابی، مکتب حاج قاسم مکتب عاشقی، گام دوم انقلاب و جهاد تبیین و ... همراه با اکران فیلم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلطانی گفت: کارگاه آموزشی روشنگری و بصیرت‌افزایی برای 65 نفز از مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان برای سخنرانی در مدارس مقطع متوسطه برگزار شده است؛ همچنین جلسات پرسش و پاسخ با موضوعات عوامل و ریشه های فتنه 88، ولایت پذیری و تبیین گام دوم انقلاب، دور همخوانی و مشاعره با اشعار بصیرت، مقاومت، انقلاب و نمایشگاه عکس مجازی ویژه دانش آموزان در این ایام برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه یادواره شهدای نهم دی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مشهدمقدس، مراسم روضه‌خوانی درب منزل شهدای مدافع حرم از 8 الی 15 دی‌ماه برگزار می شود؛ افزود: قاریان پیشکسوت قرآنی مشهدمقدس صبح جمعه10 دی ماه  نیز تجلیل خواهد شد. همچنین در شب شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مراسم گرامیداشتی بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام حاج علی اکبری برگزار می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تقارن یوم ا... نهم دی با دومین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، شهرداری مشهد نسبت به برنامه های تلفیقی شامل پخش فیلم‌های کوتاه از تلویزیونهای پهن‌پیکر، برپایی تعداد ده غرفه در سطح شهر مشهد با همکاری تشکلهای مردمی، برگزاری مراسم ویژه در فرهنگسراها به همراه مسابقه فرهنگی، مسابقه دوچرخه‌سواری از پارک ملت تا بزرگراه شهید سلیمانی، فضاسازی تبلیغی با استفاده از بیلبوردها و میادین شهری اقدام کرده است.

 

کد خبر 1131720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha