مسئولان نظام اسلامی باید در عمل، ولایت پذیری خود را اثبات کنند

امام جمعه شیروان ولایت پذیری، اقدام به موقع و درست را از شاخصه های بصیرت خواند و گفت: مسئولان نظام اسلامی تنها نباید به زبان، بلکه باید در عمل، ولایت پذیری خود را اثبات کنند و اگر نمی توانند باید مسئولیت خود را به اهلش واگذار کنند.

خبرگزاری شبستان- آرزو یوسفی، ملّت ایران در نهم دی ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظّم رهبری، حماسه‌ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند. نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظّم رهبری: «اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت، سجده شکر به جا آورده شود، باز هم کم است. حماسه ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.»

 

بدون شک اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری مردم نبود و آنان با ولایت فقیه همراه نمی شدند، آتش فتنه به این زودی ها خاموش نمی شد و پیامد منفی بیشتری را برای کشورمان به دنبال داشت. نهم دی ماه به عنوان حماسه عظیم حضور میلیونی مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب و تجدید میثاق با ولی فقیه، بعد از فتنه انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد و ماندگار خواهد بود.

 

در این راستا مصاحبه اختصاصی با «حجت الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه شهرستان شیروان» صورت گرفت که به سمع و نظر شما می رسد.

 

*تعریف شما از بصیرت چیست؟

به گفته مقام معظم رهبری که کامل ترین تعریف را از این واژه دارند این است که بصیرت در واقع، تشخیص سریع و صحیح فتنه است. در حقیقت زمان هایی که شناخت بین و حق و باطل سخت می شود و اگر بتوانیم به موقع و درست حق را تشخیص دهیم، انسان با بصیرتی هستیم و همه ما باید تلاش کنیم تا بصیرت به این معنا داشته باشیم.

 

*مردم چگونه می توانند در مقابل هجمه ها و توطئه های دشمنان به بصیرت برسند؟

اگر بخواهیم بصیرت لازم اجتماعی را داشته باشیم، این است که حق را خوب بشناسیم. در واقع حق، ارزش های اسلام، تعالیم اهل بیت و انقلاب اسلامی است. اگر مردم با مبانی دین اسلام، نظام اسلامی و فرمایشات امامین انقلاب آشنایی کامل داشته باشند، می توانند بصیرت لازم را در هر زمان داشته و اقدام به موقع و درست را انجام دهند.

 

در واقع زمانی که انسان به بصیرت می رسد و در جریان فتنه قرار می گیرد، آن را با جریان حق تطبیق می دهد و دچار انحراف نخواهد شد که در غیر اینصورت دچار سرگردانی و انحراف شده و نمی‌دانیم که چه راهی حق و چه راهی باطل است. همانطور که می دانیم امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بر مبنای دین اسلام بنا کرد و هر کسی که از ارزش ها و مبانی اسلام و انقلاب زاویه بگیرد، هر چند هم که آدم سرشناسی باشد، دچار انحراف شده است.

 

 

*حماسه 9 دی سال 88 چه شاخصه هایی داشت که می تواند همچنان در مسیر حرکت ملت ایران مورد توجه قرار گیرد؟

یکی از ایام الله های انقلاب اسلامی ایران حماسه 9 دی است که موجب تثبیت انقلاب شد و ارزش آن برای ملت ما به اندازه یوم الله 22 بهمن است. همانگونه که در 22 بهمن انقلاب شکل گرفت در 9 دی نیز انقلاب تثبیت شد و مهمترین شاخصه این روز بزرگ، مردمی بودن است که ملت با حضور میلیونی خود پای انقلاب ایستادند.

 

ولایت مداری، ولایت پذیری و دفاع از ولایت از دیگر شاخصه های حماسه 9 دی است، چرا که کشور ما بر مبنای ولایت فقیه استوار است و امروز نیز اگر ولایت پذیر باشیم و حول محور ولایت قدم برداریم، دچار فتنه، ضعف و انحراف نخواهیم شد.

 

*پیام اصلی مردم در قیام 9 دی خطاب به چه اشخاص و جریان هایی بود؟

در واقع مردم با حضور میلیونی خود در حماسه 9 دی بصیرت خودشان را به رخ جهانیان کشیدند و از خواص و مسئولان درخواست بصیرت کردند و با این حرکت خواستار ولایت محوری از آن ها در عمل بودند. مسئولان نظام اسلامی تنها نباید در زبان ولایت مدار باشند، بلکه باید در عمل ولایت پذیری خودشان را اثبات کنند و اگر نمی توانند باید مسئولیت خود را به اهلش واگذار کنند.

 

در دهه بصیرت آیت الله مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی، دو یار بصیر انقلاب را از دست دادیم که باید این دو را الگوی خود قرار دهیم.

 

*آیا حماسه 9 دی ظرفیت الگو دهی در حوادث و تحولات سیاسی مشابه را دارد؟

با حماسه 9 دی، فتنه عظیم و طراحی شده دشمن جمع شد و ثابت شد که هر گاه مردم در صحنه حضور داشتند، تمام توطئه های دشمنان از بین رفته و باید در حال حاضر نیز در جنگ اقتصادی مردم نیز به همراه مسئولان پای کار باشند تا تحریم ها بی اثر شود.

 

 

کد خبر 1131779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha